O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Pendolino przewiozło 17,5 mln pasażerów, przejechało 30 mln kilometrów

Pociągi Pendolino w Polsce od grudnia 2014 roku przewiozły 17,5 mln pasażerów i przejechały 30 mln kilometrów - poinformował we wtorek dziennikarzy członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski.

Pociąg pendolino Fot. PAP/Leszek Szymański
Pociąg pendolino Fot. PAP/Leszek Szymański

"30 mln przejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składy Pendolino są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komfort i szybkość – powiedział Laskowski.

"Liczymy na kolejne miliony pasażerów i kilometrów" - dodał.

Laskowski dodał, ze montaż WiFi w składach Pendolino przebiega zgodnie z planem. Obecnie dziewięć składów zostało wyposażonych w ten system łączności, rozpoczęła się instalacja w dziesiątym składzie.

"Cały proces montażu zakończy się w listopadzie tego roku" - stwierdził Laskowski.

Jak informuje PKP Intercity 20 pociągów Pendolino kategorii Express InterCity Premium wyprodukowanych przez Alstom, po raz pierwszy wyjechało na tory w grudniu 2014 roku. Od tego czasu pokonały już 30 milionów kilometrów, co daje średnio 1,5 miliona kilometrów na pojazd.

Pociągi Pendolino łączą Trójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi (Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Gliwicami), a także umożliwiają dojazd do miast takich jak Kołobrzeg, Bielsko-Biała, Rzeszów czy Jelenia Góra. Maksymalna prędkość eksploatacyjna pojazdów ED250 wynosi 250 km/h.

Według PKP Intercity pociągi Pendolino cieszą się dużą popularnością wśród różnych grup pasażerów. Ponad 1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcy rodziny z dziećmi. Na pokładzie pociągów podróżowało prawie 12,5 tys. osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności. Najpopularniejsze były połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem i Wrocławiem.

Na pokładzie każdego z pociągów znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Pasażerowie mogą korzystać z regulowanych foteli, rozkładanych stolików, indywidualnego oświetlenia, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu. Pociąg dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji podróżnych są także trzy przedziały dostosowane do potrzeb opiekunów z małymi dziećmi oraz przewijak w toalecie. W pojeździe można skorzystać ze strefy gastronomicznej, jak również ze strefy ciszy.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ skr/

Zobacz także

  • Fot. PAP/T. Klepczyński
    Fot. PAP/T. Klepczyński

    Fotonika światłowodowa niezbędna w rozwoju szybkiej i bezpiecznej kolei

  • Pusty peron w Berlinie. Fot. PAP/EPA/FILIP SINGER
    Pusty peron w Berlinie. Fot. PAP/EPA/FILIP SINGER

    Strajk maszynistów w Niemczech. Kłopoty dla milionów podróżujących

  • Zniszczona droga w Schuld. Fot. PAP/EPA/SASCHA STEINBACH
    Zniszczona droga w Schuld. Fot. PAP/EPA/SASCHA STEINBACH

    Dwa miliardy euro szkód na kolei i drogach po powodzi w Niemczech. Widmo katastrofy gospodarczej

  • Przebudowa torowiska. Fot. PAP/Darek Delmanowicz
    Przebudowa torowiska. Fot. PAP/Darek Delmanowicz

    "Puls Biznesu": Kolejowe inwestycje z zadyszką na starcie

Serwisy ogólnodostępne PAP