O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Od poniedziałku salony fryzjerskie - otwarte

Salony fryzjerskie znowu przyjmują klientów. Warunkiem jest jednak zdalne umawianie wizyt, w zakładach zachowany jest dystans 1,5 m między stanowiskami, gdy jest to niemożliwe - stanowiska muszą być oddzielone przepierzeniem.

Fot. PAP/Rafał Guz
Fot. PAP/Rafał Guz

PAP/ Maria Samczuk

W związku otwarciem od poniedziałku salonów fryzjerskich resort rozwoju przygotował wytyczne dla fryzjerów, w których zapisano, że w salonach obowiązuje zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta.

Wymagane jest też zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

Resort ogłosił, że dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej. "Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy" - podało ministerstwo w wytycznych.

Wytyczne obligują też do przyjmowania jedynie osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.

Według MR, napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia,  a meble i wszystkie urządzenia dezynfekować po każdym kliencie.

Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien "zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy" - poinformowało ministerstwo.

MR zwraca uwagę, że w przypadku niemożności zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami, rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) między stanowiskami. Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji. (PAP)

lgs/ pgo/ drag/
 

Zobacz także

  • Szpital. Fot. PAP/Albert Zawada (zdjęcie ilustracyjne)
    Szpital. Fot. PAP/Albert Zawada (zdjęcie ilustracyjne)

    Dr Gryglewicz: nie ma dziś politycznej zgody dla radykalnych reform w ochronie zdrowia

  • Zdjęcie ilustracyjne Fot. Adobe Stock/Dmitry Vereshchagin
    Zdjęcie ilustracyjne Fot. Adobe Stock/Dmitry Vereshchagin

    Edukacja zdrowotna. O tym, jakie obszary obejmuje przedmiot na różnych etapach edukacji

  • Sala szpitalna Fot. PAP/Michał Meissner
    Sala szpitalna Fot. PAP/Michał Meissner

    Pogorszył się dostęp do diagnostyki i leczenia. NIK negatywnie o sytuacji NFZ

  • Szpital Fot. PAP/Marcin Gadomski
    Szpital Fot. PAP/Marcin Gadomski
    Specjalnie dla PAP

    Trojanowski: publiczna ochrona zdrowia to maszynka do zarabiania [WYWIAD]

Serwisy ogólnodostępne PAP