O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Poczta Polska przywróciła wysyłanie przesyłek do Chin

Poczta Polska po trzymiesięcznej przerwie związanej z COVID-19 przywróciła możliwość wysyłania przesyłek do Państwa Środka - poinformowała we wtorek spółka. Przesyłki można już wysyłać do 46 krajów - dodano.

Fot. PAP/Wojciech Pacewicz
Fot. PAP/Wojciech Pacewicz

Jak podała w komunikacie Poczta, stopniowe przywracanie zagranicznych usług pocztowych jest uzależnione od znoszenia ograniczeń w transporcie oraz od uzgodnień z partnerami Poczty Polskiej za granicą.

Spółka wskazała, że linie lotnicze, z których na co dzień korzystała, ograniczyły liczbę lotów bądź je całkowicie zawiesiły, co w przypadku krajów takich jak USA i Kanada oznacza wydłużone oczekiwanie na transport lotniczy dla przesyłek priorytetowych oraz dłuższą drogę morską dla przesyłek ekonomicznych.

"Pomimo utrudnień transportowych polski operator pocztowy - we współpracy z innymi operatorami oraz firmami logistycznymi - poszukuje nowych połączeń stale rozszerzając możliwości wysyłania przesyłek za granicę. Aktualnie na liście państw, do których można już wysłać przesyłkę pocztową jest 46 krajów" - czytamy.

"Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i zagranicznymi operatorami pocztowymi, aby przywracać obsługę przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich do kolejnych krajów. Wiemy, że jest to kluczowa dla polskich przedsiębiorców oferujących swoje produkty na międzynarodowym rynku eCommerce" – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel.

Spółka przypomniała, że wysyłanie przesyłek do Chin zostało wstrzymane na początku lutego br., kiedy zawieszono polskie połączenia lotnicze z tym krajem. Następnie 14 marca, wobec braku stałych połączeń lotniczych, Poczta Polska zdecydowała o zawieszeniu przyjmowanie przesyłek wysyłanych do pozostałych krajów.

Dodała, że niezwłocznie przystąpiono do poszukiwania innych możliwości transportu i przywracania ruchu listów i paczek do kolejnych krajów europejskich i pozaeuropejskich. Obecnie wykorzystywany jest głównie transport drogowy i morski. Przed pandemią międzynarodowa wymiana przesyłek opierała się głównie na transporcie lotniczym, umożliwiającym szybkie dostawy - podano.

W pierwszej kolejności przywrócono możliwość wysyłania listów i paczek ekonomicznych oraz priorytetowych. Od 8 maja br. zagraniczne przesyłki EMS zostały uruchomione do: Danii, Estonii, Finlandii, Litwy, Łotwy i Niemiec, a przesyłki GLOBAL Expres rozszerzono o: Danię, Estonię, Finlandię, Litwę i Łotwę; wcześniej była możliwość nadawania przesyłek GLOBAL Expres także do Niemiec.

Poczta Polska, zatrudniająca ponad 80 tys. pracowników, ma sieć ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)

lgs/ pad/

Zobacz także

  • Placówka Poczty Polskiej, PAP/Albert Zawada
    Placówka Poczty Polskiej, PAP/Albert Zawada

    Poczta Polska ostrzega przed fałszywymi e-mailami o przesyłkach. "Spoofing zaufania"

  • Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Piotr Skiba. Fot. PAP/Marcin Obara
    Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Piotr Skiba. Fot. PAP/Marcin Obara

    Prok. Skiba: Jarosław Kaczyński będzie przesłuchany ws. wyborów korespondencyjnych

  • Aplikacja Temu. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Alejandro Bernal/Adobe Stock
    Aplikacja Temu. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Alejandro Bernal/Adobe Stock

    Szef MC przeciw współpracy Poczty Polskiej z Temu. Poczta: doręczamy paczki legalnie działającej firmy

  • Urząd Pocztowy. Fot. PAP/	Albert Zawada
    Urząd Pocztowy. Fot. PAP/ Albert Zawada

    Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z platformą Temu

Serwisy ogólnodostępne PAP