O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

European Schoolnet przygotował ankietę na temat pracy nauczycieli podczas pandemii

European Schoolnet będący międzynarodową siecią ministerstw edukacji przygotował ankietę na temat praktyk nauczycieli i wykorzystania technologii edukacyjnych podczas pandemii COVID‑19. Nauczyciele chętni do udziału w badaniu mogą ją wypełnic online do 15 listopada.

Apple Chief Design Officer Jony Ive (R) w Apple CEO Tim Cook (L) Fot. PAP/ EPA / MONICA DAVEY
Apple Chief Design Officer Jony Ive (R) w Apple CEO Tim Cook (L) Fot. PAP/ EPA / MONICA DAVEY

Badanie jest skierowane do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych (prowadzących nauczanie dla uczniów w wieku od 3 do 19 lat) i ma na celu zebranie informacji o technologiach edukacyjnych stosowanych przez nauczycieli w czasie pandemii COVID‑19, napotkanych problemach, rozwiązaniach jakie przyjęli, a także zalecenia, którymi chcieliby się podzielić.

Badanie to jest częścią Obserwatorium Scientix, którego celem jest pomoc w opracowywaniu i rozpowszechnianiu różnych projektów z zakresu edukacji naukowej oraz dokumentowanie dobrych praktyk w różnych aspektach edukacji STEM (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka).

"Dzielenie się doświadczeniem jest niezbędne, by określić kluczowe problemy i dobre praktyki. W związku z tym prosimy o wypełnienie krótkiego kwestionariusza i podzielenie się informacjami na temat jednej z klas, które nauczali Państwo w roku szkolnym 2019/20. Jako +klasę+ rozumiemy konkretną grupę uczniów biorącą udział w konkretnej lekcji" - zachęca zespół badaczy. Podaje, że wypełnienie ankiety powinno trwać nie dłużej niż 25 minut.

Kwestionariusz, jest dostępny w 24 językach, w tym języku polskim i został przetłumaczony dzięki Scientix i Fundacji Amgen w ramach projektu Amgen Teach.

Ankieta jest również obsługiwana przez STEM Alliance. Pełna lista ankiet w 24 językach znajduje się na stronie http://www.scientix.eu/covid19‑survey

Bezpośredni link do polskiej wersji językowej ankiety znajduje się na stronie https://www.surveymonkey.com/r/2HDFNPJ?lang=pl

Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki do 29 listopada 2020 r. przedłużone zostało ograniczenie funkcjonowania klas IV-VIII szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży, szkół podstawowych dla dorosłych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego. Uczniowie i słuchacze tych szkół od 26 października nie mają zajęć stacjonarnych, tylko uczą się zdalnie. Dodatkowo do 29 listopada takim samym ograniczeniem zostały objęte klasy I-III szkoły podstawowej, uczniowie z tych klas też będą uczyć się zdalnie.

W związku z epidemią koronawirusa edukacja zdalna w polskich szkołach prowadzona była też w minionym roku szkolnym 2019/2020. Wprowadzono ją wiosną. Od 12 marca w całej Polsce w szkołach i przedszkolach zawieszone zostały stacjonarne zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a od 16 marca także zajęcia opiekuńcze. Początkowo zajęcia stacjonarne zawieszone były do 25 marca. Termin ten został później kilka razy wydłużony: do 10 kwietnia, do 26 kwietnia, do 24 maja, do 7 czerwca i do 28 czerwca, czyli do końca zajęć dydaktycznych w szkołach. Od 25 marca wprowadzono obowiązek prowadzenia edukacji zdalnej.

W maju zaczęto stopniowo odmrażać oświatę. Od 6 maja w przedszkolach mogły być organizowane zajęcia opiekuńcze, a od 25 maja zajęcia prowadzone mogły być w szkołach podstawowych dla uczniów klas I-III. Od 1 czerwca częściowo odmrożono nauka w szkołach średnich w zakresie zdobywania praktycznych umiejętności zawodowych. (PAP)

Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka

Zobacz także

  • Lekcja religii (zdjęcie ilustracyjne). Fot. PA/FR4ANCO SILVI
    Lekcja religii (zdjęcie ilustracyjne). Fot. PA/FR4ANCO SILVI

    Episkopat zaprezentował nową podstawę programową nauczania religii w szkole

  • Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"
    Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"

    Skumani.pl: korepetycje drogie jak nigdy. Pomoże nowoczesna nauka online i AI

  • Podsumowanie projektu MAP „Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu - Uczniowie”

  • Fot. PAP/ C. Piwowarski (1)
    Fot. PAP/ C. Piwowarski (1)

    „Moc Małych Społeczności” na Lubelszczyźnie

Serwisy ogólnodostępne PAP