O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

W FCA Powertrain w Bielsku-Białej wyprodukowano stutysięczny silnik FireFly Turbo

- Kolejny kamień milowy w produkcji silników w FCA Powertrain w Bielsku-Białej - jednej z najbardziej nowoczesnych fabryk jednostek napędowych na świecie, która już w 2012 roku została wyróżniona Złotym Medalem w World Class Manufacturing,

- Nowa generacja silników FireFly Turbo 1,0 i 1,3 w konfiguracjach 3- i 4-cylindrowych jest nawet o 20% bardziej efektywna w oszczędności paliwa, gwarantująca doskonałą równowagę pomiędzy osiągami a przyjemnością jazdy,

- Montowane w Jeepach Renegade i Fiatach 500X, silniki FireFly Turbo są zgodne z normą Euro 6/D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych benzyny (GPF). Są one również pierwszymi silnikami należącymi do trzeciej już generacji unikalnej technologii MultiAir (zwanej MultiAir III).

FCA POLSKA
FCA POLSKA

13 czerwca 2019 powstał stutysięczny silnik FireFly Turbo (Global Small Engine - GSE Project) wyprodukowany w fabryce silników FCA Powertrain w Bielsku-Białej – jednej z najbardziej innowacyjnych fabryk silników na świecie, która od 2012 roku jest posiadaczką Złotego Medalu World Class Manufacturing – zintegrowanej metodologii zarządzania przedsiębiorstwem według najwyższych standardów światowych w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, utrzymania ruchu, logistyki i jakości. 

Stutysięczny silnik FireFly Turbo 1,0 oraz FireFly Turbo 1,3 są kolejnym potwierdzeniem prymatu inżynierskiego Grupy FCA. Podobnie jak świetlik, od którego pochodzi ich nazwa, nowe silniki FireFly Turbo są najbardziej kompaktowymi i najczystszymi źródłami mocy montowanymi obecnie w samochodach marki Fiat.

Dostępna w samochodach Jeep Renegade i Fiat 500X, nowa rodzina 3- i 4-cylindrowych silników benzynowych FireFly Turbo została zaprojektowana tak, aby zaoferować klientom lepszą równowagę pomiędzy osiągami a przyjemnością jazdy, zapewniając jednocześnie znaczne oszczędności paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi. Co ciekawe, pierwsze 100 tys. silników FireFly Turbo pozwoliło zaoszczędzić 1,5 tony CO2.

Silniki FireFly są zgodne z normą Euro 6/D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych benzyny (GPF). 75 tys. godzin wirtualnej analizy, 60 tys. godzin testów poza pojazdem i około pięć milionów kilometrów przejechanych na różnych kontynentach są gwarancją wytrzymałości i niezawodności zarówno produktu, jak i samego procesu jego wytwarzania.

Ich specyfika polega na szczególnej architekturze, która gwarantuje wydajność, modułowość, wysoki stopień standaryzacji komponentów i procesów produkcyjnych, elastyczność i otwartość na przyszłe zmiany.

Źródło informacji: FCA Polska
 

FCA POLSKA

Załączniki

Serwisy ogólnodostępne PAP