Zynga finalizuje kluczowe przejęcie stambulskiej spółki Peak i poszerza ofertę swoich marek długoterminowych o tytuły Toon Blast i Toy Blast

2020-07-02, 16:25 aktualizacja : 2020-07-02, 16:29
Zynga + Peak
Zynga + Peak
- Zynga oficjalnie finalizuje przejęcie spółki Peak z dniem 1 lipca 2020 r.;
- Peak zachowa swoją unikatową kulturę kreatywności i tożsamość marki;
- Prognozy finansowe Zynga na pełny rok 2020 zostaną zaktualizowane 5 sierpnia 2020 r., podczas składania raportu z wyników finansowych za II kw. 2020 r.

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Zynga Inc. (Nasdaq: ZNGA), światowy lider w dziedzinie interaktywnej rozrywki, oraz Peak, stambulski producent gier Toon Blast i Toy Blast, ogłosiły dzisiaj zamknięcie transakcji w ramach której Zynga przejęła wszystkie wyemitowane i pozostające w obiegu akcje zwykłe spółki Peak za całkowitą cenę ok. 1,85 mld dolarów zapłaconą w przybliżeniu w równej części gotówką i akcjami zwykłymi spółki Zynga. Peak wnosi do Zyngi ceniony i utalentowany zespół i dwie długoterminowe marki (tzw. forever franchises), Toon Blast i Toy Blast, które w okresie ostatnich dwóch lat konsekwentnie zajmowały miejsca odpowiednio w pierwszej dziesiątce i dwudziestce najlepiej zarabiających gier na iPhone’y w USA.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20200702005008/en/

Spółką Peak nadal zarządzać będzie jej założyciel i dyrektor generalny Sidar Sahin oraz dotychczasowa kadra kierownicza. Planowane jest również pozostawienie siedziby głównej spółki w Stambule.

„Cieszymy się, że niezwykle utalentowany zespół Sidara i spółki Peak będzie częścią Zyngi – powiedział Frank Gibeau, dyrektor generalny spółki Zynga. -Dzięki Toon Blast i Toy Blast, uzupełnimy naszą ofertę gier live do ośmiu długoterminowych marek, znacznie zwiększając naszą globalną bazę graczy i uzupełniając naszą interesującą ofertę nowych gier. Jako jeden zespół możemy rozwijać się szybciej”.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przypieczętowania naszego niezwykłego partnerstwa, które ma wielkie znaczenie nie tylko dla spółek Zynga i Peak, ale również dla całego sektora gier na urządzenia mobilne – powiedział Sidar Sahin, założyciel i dyrektor generalny Peak. - Sercem naszej współpracy jest ta sama wizja – łączenie ludzi poprzez gry. Kultura spółki Peak opiera się na niestrudzonych poszukiwaniach wiedzy i postępie, więc rozpoczynamy ten nowy rozdział wspólnie z Zyngą, maksymalnie angażując się w rozwój naszej unikatowej kultury. Bardzo się cieszymy na wspólną pracę i osiągnięcia”.

Spółka Peak, założona w 2010 r. przez Sidara Sahina, opracowała cieszące się ogromną popularnością marki gier Toon Blast i Toy Blast. Gry Toon Blast i Toy Blast, znane z innowacyjności, kreatywności i znakomitego designu, spopularyzowały mechanikę opartą na spadaniu elementów w grach logicznych, które polegają na dopasowaniu do siebie trzech elementów, a do tego obecnie przyciągnęły zaangażowanych fanów z całego świata, osiągając wysokie noty w branży, jeśli chodzi o retencję graczy. Łącznie Toon Blast i Toy Blast mają średnio ponad 12 milionów aktywnych użytkowników mobilnych dziennie. Zgodnie z oczekiwaniami Peak zwiększy średnią liczbę dziennych aktywnych użytkowników gier Zynga o ponad 60%, wzmacniając międzynarodową bazę odbiorców produktów spółki. Peak również wzbogaci nową ofertę gier Zynga o dodatkowe projekty na wczesnym etapie rozwoju.

Zakończenie transakcji przejęcia obowiązuje od 1 lipca 2020 r. 5 sierpnia 2020 r., podczas składania raportu z wyników finansowych za II kw. 2020 r., Zynga planuje zaktualizowanie swoich prognoz finansowych na pełny rok 2020.

Materiały graficzne i przeznaczone do emisji są dostępne pod linkiem: https://bit.ly/ZyngaKeyArtandVideo

Zynga Inc.

Zynga jest światowym liderem w dziedzinie interaktywnej rozrywki, którego misją jest zbliżanie do siebie ludzi z całego świata za pośrednictwem gier. Już ponad miliard osób miało okazję zagrać w takie tytuły tej firmy jak CSR Racing™, Empires & Puzzles™, Merge Dragons!™, Merge Magic!™, Words With Friends™ i Zynga Poker™. Gry Zynga dostępne są w ponad 150 krajach świata na wielu platformach społecznościowych i urządzeniach mobilnych. Powstała w 2007 r. spółka ma siedzibę główną w San Francisco i biura w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Indiach, Turcji i Finlandii. Więcej informacji na stronie www.zynga.com lub na profilach Zynga na Twitterze,Instagramie, Facebooku oraz na blogu Zynga.

Peak

Peak jest czołową spółką z branży gier mobilnych z zespołem ludzi, którzy cenią sobie ciągły rozwój. Peak uważa, że najlepsze produkty są owocem pracy utalentowanych osób z niezależnych zespołów, którym zależy na efekcie ich pracy. Peak obecnie dysponuje dwoma zajmującymi czołowe miejsca w rankingach grami franczyzowymi na urządzenia mobilne – Toon Blast and Toy Blast - które konsekwentnie zajmowały miejsca odpowiednio w pierwszej dziesiątce i dwudziestce najlepiej zarabiających gier na iPhone w USA przez ponad 2 lata, łącznie osiągając ponad 12 milionów aktywnych użytkowników mobilnych dziennie. Spółka Peak, założona w 2010 r., ma siedzibę w Stambule (Turcja). Więcej informacji na stronie internetowej: www.peak.com.

Wypowiedzi prognozujące

Niniejszy komunikat prasowy zawiera wypowiedzi prognozujące, obejmujące wypowiedzi odnoszące się do naszej zdolności do osiągnięcia spodziewanych korzyści z przejęcia Peak Oyun Yazılım ve Pazarlama Anonim Şirketin („Peak”), w tym powiększenia naszej grupy odbiorców na świecie, wzrostu średniej dziennej liczby aktywnych użytkowników gier (Mobile DAU) i ogólnego rozwoju naszej firmy oraz aktualizacje dotyczące naszych spodziewanych i przyszłych wyników finansowych. W wypowiedziach prognozujących często pojawiają się słowa „przewidywania”, „prognozowany”, „planowany”, „zamierza”, „będzie”, „spodziewany”, „uważa”, „cel”, „oczekuje” oraz stwierdzenia w czasie przyszłym. Pomyślne osiągnięcie celów objętych takimi wypowiedziami prognozującymi wiąże się z przyjęciem określonych założeń i jest obarczone  istotnymi czynnikami ryzyka i niepewności. Nie należy przywiązywać nadmiernej wagi do wypowiedzi prognozujących, ponieważ opierają się one na informacjach dostępnych dla nas w dniu ich formułowania. Nie mamy obowiązku aktualizacji takich wypowiedzi. Więcej informacji i szczegółów na temat ryzyka, niepewności i założeń można znaleźć w naszych publicznych wnioskach składanych w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”), których kopie można uzyskać na stronie internetowej poświęconej relacjom z inwestorami: http://investor.zynga.com lub na stronie SEC www.sec.gov.

Kluczowe wskaźniki operacyjne

Zarządzanie naszym przedsiębiorstwem opiera się na śledzeniu szeregu wskaźników operacyjnych, w tym tzw. Mobile DAU. „Mobile DAU”, czyli dzienna liczba aktywnych użytkowników naszych gier na urządzenia mobilne, rejestrowana jest i szacowana przy pomocy naszych wewnętrznych systemów analitycznych. Wartość Mobile DAU i innych wskaźników operacyjnych określany wykorzystując wewnętrzne dane firmy zgromadzone w oparciu o śledzenie aktywności na kontach użytkowników. Korzystamy również z informacji przekazanych przez osoby trzecie, w tym zewnętrznych zalogowań do sieci ze strony dostawców platform, co pozwala nam ustalić, czy ten sam użytkownik jest zalogowany na dwóch lub więcej kontach użytkownika.

Mobile DAU. „Mobile DAU” to liczba osób, które zagrały w jedną z naszych gier na urządzenia mobilne w ciągu danego dnia. Średnie wartości Mobile DAU dla określonego okresu stanowią średnią Mobile DAU za każdy dzień tego okresu. W ramach tego wskaźnika jedna osoba grająca w dwie różne gry na urządzenia mobilne tego samego dnia liczona jest jako 2 DAU. Mobile DAU pozwala nam mierzyć zaangażowanie odbiorców.
 
Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200702005008/en/

Źródło: Zynga

KONTAKT:

Kontakt z inwestorami:

Rebecca Lau

e-mail: Investors@zynga.com

-

Zynga Press:

Sarah Ross

e-mail: Sarah@zynga.com

-

Peak Press:

Barlas Cevikus

e-mail: Barlas@peak.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.