O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Rusza trzecia linia metra w Sofii z pojazdami Inspiro od Siemens Mobility i NEWAG S.A.

- Nowa trzecia linia metra w Sofii - w Bułgarii - została dziś oddana do użytku,
- Nowoczesna platforma Inspiro została opracowana ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój, dostępność i redukcję hałasu.

Metro Inspiro Sofia
Metro Inspiro Sofia

W Sofii otwarto oficjalnie trzecią linię metra, po której będą jeździć pociągi Inspiro dostarczone przez konsorcjum Siemens Mobility-NEWAG. Nowa linia metra w stolicy Bułgarii została także wyposażona m.in. systemy automatycznego sterowania pociągiem Trainguard MT.

Podczas oficjalnego otwarcia uczestnicy mieli okazję przekonać się o komforcie i wysokiej niezawodności pociągów Inspiro podczas przejazdu pokazowego nowymi pociągami.

W marcu 2016 roku operator sofijskiego metra - Metropolitan EAD zlecił konsorcjum składającemu się z polskiego producenta pojazdów szynowych NEWAG i firmy Siemens Mobility wyposażenie nowej linii metra 3 w stolicy Bułgarii. Pierwotne zamówienie obejmowało dostawę 20 pociągów metra Inspiro wraz z systemami kontroli ruchu na 8 stacjach. Następnie zamówienie zostało rozszerzone o dodatkowe dziesięć pociągów Inspiro, a także o niezbędny system automatyzacji pracy metra dla pięciu dodatkowych stacji. Ostatni pociąg zostanie dostarczony do kwietnia 2021 roku.

Montaż końcowy Inspiro, testy fabryczne i rozruch statyczny pociągów odbywają się w zakładzie Newag w Nowym Sączu. Natomiast pudła pojazdów zostały zbudowane w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu, natomiast wózki zostały wyprodukowane w zakładzie w Grazu.

Pociągi mogą jeździć z prędkością do 80 km/h. Ich podłoga jest wykonana z kompozytu korkowo-aluminiowego cechującego się niską masą oraz wysoką dźwiękochłonnością. Posiadają także wysoce redundantny systemem trakcyjny i hamulcowy (sterowany osobno dla każdego wózka), zapewniający wysoki poziom dyspozycyjności i hamowanie elektrodynamiczne niemalże do zatrzymania.

Wcześniej w latach 2013-2014 konsorcjum Siemens-NEWAG zrealizowało także dostawę 35 pociągów metra Inspiro dla Metra Warszawskiego. Obecnie platforma Inspiro jest rozwijana m.in w Kuala Lumpur, Rijadzie, Monachium, Norymberdze, Wiedniu oraz Londynie.

Źródło informacji: NEWAG

NEWAG

Serwisy ogólnodostępne PAP