Jak wybrać agencję dla twojej strony internetowej?
Budowanie własnego biznesu w sieci wymaga specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin zaczynając od programowania, pozycjonowania sklepu internetowego, kończąc na marketingu i kampaniach Google Ads. Przedsiębiorcy, aby zaoszczędzić czas i uniknąć błędów, decydują się na współpracę z agencjami. Jednak również na tym etapie można wpaść w pułapkę. Jak nie dać się oszukać agencjom marketingowym?
Określ cele firmy i rozliczaj za wyniki
Potrzeba współpracy z agencją pozycjonującą sklepy internetowe powstaje z chęć realizacji celu i poprawy wyników. Warto zrobić mały research na temat, tego co chcesz osiągnąć, zanim skonsultujesz się z agencją. Następnie porównaj, czy obie strony rozumieją cel w ten sam sposób. Specjaliści przedstawią Ci propozycję usługi i wyjaśnią enigmatyczne zagadnienia. Jednak przed podpisaniem umowy zadaj sobie pytanie czy wszystko jest dla Ciebie jasne i czy jesteś zadowolony z prognoz?
Jakie cele wyróżniamy w pozycjonowaniu?
• wysokie pozycje
• wzrost ruchu na stronie
• wzrost liczby sprzedaży i konwersji
Jeśli cele dla twojego sklepu internetowego są inne, warto zwrócić się do agencji z innych zakresów marketingu np. Social Media, ePR, Content Marketing, Video Marketing.
Zwróć uwagę na okres wypowiedzenia
Ten etap najczęściej zaczyna interesować, dopiero gdy pojawiają się wątpliwości i niezadowolenie z efektów pozycjonowania. Niestety jest już zdecydowanie za późno i zostajesz w kilkuletnim zobowiązaniu. Doprecyzuj zasady wypowiedzenia przed podpisaniem umowy.
Zadbaj o pozytywny kontakt z agencją
Pozycjonowanie strony internetowej to długoterminowa współpraca między firmą i agencją, a komunikacja jest nieunikniona. Fundamentem poprawnej relacji jest zaufanie, szacunek oraz życzliwość. Przed wyborem agencji zastanów się, czy wolisz komunikację zdalną czy może tradycyjną wersję spotkań na żywo. Jeśli preferujesz drugą, warto zdecydować się na agencję o tej samej lokalizacji. Jakich rodzajów komunikacji możesz się spodziewać?
Kontakt z doradcą klienta
Komunikacja z doradcą klienta jest najbardziej podstawową na poziomie klient-agencja. Są to osoby wyróżniające się specjalnymi umiejętnościami w zakresie komunikacji połączonej ze specjalistyczną wiedzą branżową. Połączenie to pozwala przetłumaczyć niezrozumiały język programisty i pozycjonera strony internetowej na język ludzki. Po stronie doradcy stoi opieka nad klientem i koordynacja projektu sklepu internetowego. Przy wyborze agencji zwróć uwagę, czy będzie obsługiwać Cię jedna osoba, zwiększy to poziom odpowiedzialności za projekt. Jednocześnie stały doradca to gwarancja płynnej komunikacji oraz szczegółowej znajomości projektu od początku podpisania umowy.
Kontakt z pozycjonerem strony internetowej
To pozycjoner jest specjalistą odpowiadającym za optymalizację Twojego sklepu internetowego. Jest to proces wymagający dużo pracy i czasu. Dlatego też, komunikaty płynące od pozycjonera są krótkie i zwięzłe. Dbając o twój sklep internetowy nie może poświęcić czasu na długie rozmowy z klientem. Znacznie łatwiejszy jest kontakt z doradcą, niestety najczęściej tylko większe agencje mogą sobie pozwolić na oddzielny dział doradców i pozycjonerów.
Pamiętaj o przejrzystości współpracy i dostępności wiedzy
Siła agencji pochodzi zarówno z jej specjalistycznej wiedzy jak i umiejętności praktycznego jej wykorzystania. Proces pozycjonowania strony internetowej jest rozbudowany i jako właściciel nie masz obowiązku rozumieć każdego etapu. Jednak dobra agencja marketingu internetowego powinna zapewnić możliwość poznania podstaw optymalizacji strony internetowej. Gotowość do podzielenia się wiedzą daje Ci możliwość zrozumienia procesu pozycjonowania i większej kontroli nad Twoim sklepem internetowym.
W trakcie wyboru agencji sprawdź częstotliwość raportowania. Wysoka częstotliwość i systematyczność gwarantują przejrzysty i rzetelny obraz przebiegu procesu i jego efektów. Pytania, które warto zadać agencji SEO:
• Czy agencja dzieli się wiedzą?
• Czy raportuje działania?
• Czy przedstawia plan działania i wyjaśnia, co będzie realizowane?
• Czy oferuje szkolenia?
• Czy informuje o zmianach wprowadzanych na stronę?
Jak znaleźć dobrą agencję dla Twojego sklepu internetowego?
Lista agencji marketingowych zdaje się nie kończyć. Która najlepiej zaopiekuje się twoją stroną internetową? Sprawdź informacje z różnych źródeł:
• Opinie - za wiarygodne możesz uznać opinie Google, których nie można modernizować i nawet niewygodne komentarze pozostają widoczne.
• Recenzje - warto zajrzeć po recenzje na Facebooka lub zadać pytanie na forach specjalistycznych.
• Polecenia - możesz skontaktować się z klientami agencji i zapytać o ich doświadczenia. Nie wahaj się zapytać znajomych.
Jeśli nie wiesz gdzie szukać agencji zajrzyj do naszego rankingu 37 największych agencji SEO.
Źródło informacji: widoczni.com
