O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Instagram dla biznesu - dlaczego warto zainteresować się tą formą reklamy?

Od kiedy social media opanowały świat, nie ma branży, która nie korzysta z ich możliwości. Część z kanałów mediów społecznościowych sprofesjonalizowała się, trafiając ze swoimi usługami bezpośrednio właśnie do biznesu. Jak można skorzystać z ich usług, aby wykorzystać np. Instagram do celów sprzedażowych? I dlaczego ta forma reklamy okazuje się skuteczna?

Envato
Envato

Konto na Instagramie – dlaczego warto go mieć?

Po Facebooku, Instagram jest najchętniej wybieranym kanałem mediów społecznościowych do przedstawiania marki. Podobny styl administrowania do Facebooka, łatwy sposób na dotarcie bezpośrednio do użytkowników oraz estetyczne „piękno contentu” powodują, że popularność tego medium nieustannie wzrasta. Dlaczego jednak warto postawić na akurat ten kanał? Najpierw garść statystyk. Obecnie w Polsce mamy już prawie 12 milionów użytkowników Instagrama, co stanowi 31,6% całej populacji. Większość użytkowników to kobiety - 58,3%. Natomiast największą grupę użytkowników, bo aż 4.200.000 to osoby w wieku od 18 do 24 lat.

 

Insta users

Instagram od kilku lat stawia na możliwość rozwoju biznesu. Wprowadzane kolejne funkcje, podział kont na profesjonalne oraz indywidualne czy dodawanie nowych opcji dotarcia do użytkowników zachęcają do tworzenia i inwestowania zarówno czasu, jak i pieniędzy w działanie na tym medium.

Instagram – konto firmowe

Posiadacie już konto na Instagramie? Macie sporo organicznego ruchu, treści są wartościowe i merytoryczne, followersi przybywają, lecz chcecie wznieść profil firmy na wyższy poziom? Dzięki nowym funkcjonalnościom jest taka możliwość. Większość z nich jest dostępna jedynie dla kont biznesowych. O jakich mowa? Przejrzenie statystyk, dodanie przycisków CTA (ang. call to action) umożliwiających kontakt z firmą oraz włączenie opcji przekierowania do zakupów na stronie firmy czy sklepu na Instagramie – to tylko kilka z istotnych wariantów Instagrama w biznesie.

Należy pamiętać o najważniejszej zasadzie, jaką jest dopasowanie treści i wszelkich działań do grupy docelowej. Jeśli chcecie nadal utrzymywać wysoki poziom contentu – publikujcie regularnie, dostarczajcie ciekawych treści i… angażujcie się w życie waszego kanału. Komentujcie posty innych kont, odpowiadajcie na wiadomości pojawiające się na waszym kanale i przede wszystkim bądźcie kreatywni w tym, co publikujecie. Działania te poszerzają wasze zasięgi, a co za tym idzie wpadną nowi użytkownicy, czyli potencjalni konsumenci, a to z kolei prowadzi do pozyskania leadu i sprzedaży. Jeśli macie więcej pytań na temat zdobywania followersów na Instagramie, sięgnijcie po kilka odpowiedzi, a także inspiracji w artykule na: https://napoleoncat.com/pl/blog/jak-zdobyc-followersow-na-instagramie.

Instagram dla biznesu – raportowanie i analityka

Aby nie musieć klikać w kilkunastu miejscach i pamiętać o różnych algorytmach, które powinniście śledzić, warto wdrożyć narzędzie NapoleonCat. Dzięki niemu możecie w jednym miejscu otrzymywać wiadomości, odpisywać na nie, a także moderować reklamy zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku. Fuzja platform pozwoliła na scalenie obu kanałów i moderowanie ich równocześnie. Więcej o narzędziu przeczytasz na: https://napoleoncat.com/pl.

napoleoncat

Z innych działań, które proponuje platforma, ciekawą funkcją z perspektywy biznesowej jest możliwość automatyzacji interakcji. Konto prowadzonej przez was firmy zdobywa coraz więcej followersów, co generuje większą liczbę kontaktów, komentarzy i wiadomości? Kilkoma kliknięciami przygotujecie szablon odpowiedzi, które będą pojawiać się bez waszego nadzoru, co stanowczo skróci czas oczekiwania użytkowników.

Ostatnim ważnym elementem jest raportowanie. Niezależnie od tego, czy prowadzicie Instagrama dla własnej firmy czy obsługujecie ją dla kogoś z zewnątrz, raporty zawsze klarownie pokazują, co się dzieje na koncie. Dzięki programowi NapoleonCat możecie zautomatyzować generowanie statystyk, które nie tylko zaprezentowane będą w ładnej wizualnie formie, lecz także trafią bezpośrednio na skrzynkę mailową klienta lub szefa.

automoder

Więcej na: https://napoleoncat.com/pl

Źródło informacji: NapoleonCat

NapoleonCat
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP