O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Pozycjonowanie stron internetowych z 1stplace - postaw na rozwój biznesu

1stplace już od ponad 10 lat dba o to by domeny klientów zyskiwały coraz większą widoczność w wyszukiwarce Google. Miejsce w TOP 10 jest dziś koniecznością ‒ firmy, które znajdują się na dalszych pozycjach są praktycznie niewidzialne i odnotowują niski współczynnik konwersji. Jak w 1stplace pracuje się nad zwiększaniem widoczności firm w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Jak wygląda proces pozycjonowania? Zachęcamy do lektury!

Shutterstock.com
Shutterstock.com

Jak działa 1stplace?

Audyt SEO - pierwszym, a zarazem bardzo ważnym krokiem w pozycjonowaniu, jest audyt SEO. Audyt to nic innego, jak analiza strony internetowej. Podczas weryfikacji sprawdzane są wszystkie ważne czynniki ‒ począwszy od struktury witryny, po jakość treści, profil linków, prędkość ładowania i wiele, wiele innych.

Dzięki zebranym informacjom można dowiedzieć się jaka jest ogólna kondycja strony, jaki kierunek prac obrać i jakie działania przeprowadzić w pierwszej kolejności. W trakcie audytu weryfikowane są także aktualne pozycje strony oraz historia domeny (na przykład to, czy strona ma na koncie kary od Google).

Przygotowanie strategii - na podstawie audytu sporządzana jest strategia pozycjonowania. Jest to plan działań, które trzeba przeprowadzić, aby strona zajmowała coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce. W strategii uwzględniane są między innymi kwestie dotyczące rozbudowy treści, zmian w strukturze strony, linkowania zewnętrznego.

Start działań on-site i off-site - po przygotowaniu strategii można już rozpocząć działania. Pozycjonowanie wymaga zarówno prac w obrębie strony www, bądź sklepu internetowego, jak i poza witryną. Wśród najistotniejszych działań znajdują się takie, jak:

  • Linkowanie zewnętrzne ‒ linki z domen o wysokim autorytecie zwiększają autorytet i wiarygodność pozycjonowanej domeny, a to pozytywnie wpłynie na widoczność w wyszukiwarce Google. Jakie mamy możliwości pozyskania wspomnianych odnośników? To przede wszystkim publikacja artykułów sponsorowanych, wpisy w katalogach firm, linki z mediów społecznościowych.
     
  • Linkowanie wewnętrzne ‒ linkowanie wewnętrzne to sieć linków w obrębie domeny. Takie linki ułatwiają użytkownikom, jak i robotom Google, poruszenie się w obrębie strony www.
     
  • Wartościowe treści ‒ bez unikalnych treści nie uzyskamy wysokich pozycji w rankingu Google. Kopiowanie tekstów z innych domen czy wdrażanie niskiej jakości kontentu poskutkuje irytacją użytkowników i spadkiem w rankingu. Teksty (zarówno produktowe, jak i opisy kategorii czy artykuły blogowe), muszą być zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, zawierać nagłówki h1, h2, h3 oraz linkowanie wewnętrzne.
     
  • Optymalizacja techniczna ‒ optymalizacja techniczna to wiele działań, są to: usunięcie błędów 404, optymalizacja kodu strony, optymalizacja prędkości ładowania, przygotowanie unikalnych metadanych oraz przyjaznych adresów url, wdrożenie certyfikatu SSL.
     
  • Stały monitoring i analiza działań - przez cały czas należy prowadzić monitoring działań, analizować, na jakiej pozycji znajduje się domena, które z podstron odnotowują najwyższy współczynnik konwersji. Dobrze też śledzić współczynnik odrzuceń, sprawdzać, jak użytkownicy zachowują się na naszej stronie. Bieżące wyciąganie wniosków w połączeniu z optymalizacją będzie miało pozytywny wpływ na widoczność biznesu w internecie.

Co oprócz pozycjonowania?

Warto postawić nie tylko na pozycjonowanie, ale także na inne działania z zakresu marketingu internetowego. Jakie opcje mamy do wyboru?

  • Działania w mediach społecznościowych ‒ publikacja wpisów w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, to sposób, by dotrzeć do wielu odbiorców. Ciekawy content, informacje na temat promocji, wydarzeń, nowych artykułów pozwoli na budowę społeczności, a co za tym idzie, zwiększenie rozpoznawalności firmy.
     
  • Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) ‒ Profil Firmy w Google to narzędzie e-marketingu, które ma wiele zalet. Optymalizacja profilu sprawi, że klienci będą widzieć informacje o firmie z poziomu wyszukiwarki, a także na Mapach Google. Na profilu można umieszczać zdjęcia, publikować wpisy, odpowiadać na komentarze użytkowników.
     
  • Kampanie Google Ads ‒ kampanie Google Ads umożliwiają bardzo szybkie zwiększenie widoczności w płatnych wynikach wyszukiwarki Google. To bardzo dobre rozwiązanie dla nowych firm, biznesów sezonowych czy wprowadzających do oferty nowe produkty.

Pozycjonowanie z 1stplace

Pozycjonowanie to długofalowy proces. Warto więc działania rozpocząć jak najszybciej, zyskać przewagę nad konkurencją i pomnożyć zyski. W 1stplace zapewniana jest sprawna i kompleksowa pomoc. Pozycjonowane są strony zarówno mające kilka zakładek, jak i rozbudowane portale i sklepy internetowe. Zawsze dokładnie poznawana jest specyfikę branży klienta i przygotowywana indywidualna oferta.

Oprócz pozycjonowania firma zajmuje się także projektowaniem i budową stron oraz sklepów internetowych, a także kampaniami Google & FB Ads.

Więcej informacji na: https://1stplace.pl/pozycjonowanie/ 

Źródło informacji: 1stplace.pl
 

1stplace.pl
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP