Media Przyszłości: implementacja dyrektywy UE powinna zawierać zasady negocjacji między stronami
W ustawie implementującej dyrektywę unijną o prawie autorskim należałoby zawrzeć mechanizm regulujący zasady negocjacji miedzy wydawcami a pośrednikami przekazującymi ich treści, takimi jak Google czy Facebook – wskazywał Damian Flisak, Head of Public Affairs Ringier Axel Springer Polska podczas 4. edycji konferencji Media Przyszłości, zorganizowanej przez PAP.
„Ważne byłoby przewidzenie w polskiej implementacji również pewnego obowiązku podjęcia tych negocjacji, a w ostatecznej sytuacji wkroczenia z pewna interwencją przez jeden z naszych organów państwa – mówił Damian Flisak. - Bez tego nie można liczyć na to, że pieniądze popłyną do wydawców lokalnych. Włochy, Belgia i Czechy wpisały takie mechanizmy, w Polsce też jest to możliwe” – podkreślił.
W 4. edycji konferencji Media Przyszłości wzięli udział przedstawiciele środków masowego przekazu, firm technologicznych oraz wydawcy z Polski i zagranicy. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli szefowie Europejskich Agencji Prasowych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom

