O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Google Ads lepsze od pozycjonowania stron?

Marketing internetowy to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie popularności naszej marki w sieci i przyciągnięcie do siebie nowych klientów. Spośród wielu metod marketingu internetowego, dwa obszary wyróżniają się nie tylko pod kątem popularności, ale przede wszystkim skuteczności. Mowa o pozycjonowaniu stron oraz Google Ads. Dlaczego Google Ads to zdaniem wielu lepsza alternatywa dla naszej firmy?

Adobe Stock
Adobe Stock

Krótkie przypomnienie - czym jest Google Ads i pozycjonowanie stron?

Zanim omówimy silne strony danych rozwiązań krążących wokół marketingu internetowego, warto pokrótce przypomnieć, czym różni się tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej od wykorzystania potencjału Google Ads. Obie metody mają ten sam cel - wypromować produkt, zachęcić internautów do odwiedzenia strony i skorzystania z oferty. Jednak efekt ten w dwóch wariantach osiągany jest nieco inaczej. W przypadku pozycjonowania właściciel strony, czy specjalista SEO musi zatroszczyć się o kilka, a czasem nawet kilkanaście obszarów związanych z projektowaniem słów kluczowych, tworzeniem treści, portfolio linkowego i optymalizacją techniczną witryny. Skuteczność naszych działań uzależniona jest nie tylko od umiejętności SEO, ale także od poziomu zaangażowania, które powinno sprostać ocenie kilkuset czynników branych pod uwagę przy rankowaniu naszej strony.

Na drugim biegunie mamy promocję naszej marki w internecie za pomocą Google Ads. To sposób na osiąganie zadowalających efektów w kwestii dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Inwestycja w Google Ads zapewni nam widoczność naszej witryny w wynikach wyszukiwania i stronach związanych z siecią reklamową Google, co daje niesamowitą skuteczność działań reklamowych.

Natychmiastowy wynik naszej inwestycji w marketing? Google Ads to strzał w dziesiątkę

Jak więc widać, pozycjonowanie i reklamy Google Ads różnią się od siebie, choć cel stosowania dwóch podejść jest tożsamy. Zalety pozycjonowania możemy wymieniać długo, jednak w gruncie rzeczy większości przedsiębiorców zależy na jednej rzeczy - szybkim efekcie w postaci większej rozpoznawalności marki i wyższej sprzedaży. To, w przeciwieństwie do pozycjonowania, jest nam w stanie zapewnić właśnie Google Ads.

Bardzo często w okresie przedświątecznym firmy planują swoje działania promocyjne w sieci. To czas, w którym każda chwila jest na wagę złota i pozycjonowanie znane z trwałych, acz późno pojawiających się efektów może okazać się nietrafionym pomysłem. Google Ads w postaci świetnie zoptymalizowanej kampanii zapewni murowany sukces. Nasza strona będzie wyświetlać się na najważniejsze frazy i praktycznie od rozpoczęcia kampanii generować znacznie większy ruch niż wcześniej. Jest to zatem idealne rozwiązanie dla firm, którym zależy na natychmiast na efekcie.

Precyzyjne targetowanie grona odbiorców - domena Google Ads

Proces pozycjonowania, ze względu na swoją rozbudowaną strukturę może na pewnym etapie generować większy ruch, jednak nie jesteśmy w stanie w pełni kontrolować grupy odbiorców, która w przypadku wielu biznesów odpowiada za zdecydowaną większość obrotu firmy.

Google Ads i świetnie przygotowana kampania zapewni nam pełną kontrolę na targetem - nie tylko w postaci grupy odbiorców, ale też lokalizacji. To doskonały sposób na wypromowanie swojej sezonowej działalności i inwestowanie w efektywną, wartościową reklamę. Statystyki nie kłamią, czego dowodem jest, chociażby współczynnik klikalności (CTR), który w praktyce zawsze pokazuje wyższość Google Ads nad pozycjonowaniem, jeśli chodzi o skuteczność reklamy.

Więcej na: https://mediaclick.pl/google-ads/ 

Źródło informacji: Agencja SEO Media Click

Agencja SEO Media Click
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP