O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Pierwsza w Polsce samoregulacja dotycząca reklamy środowiskowej

Rady Reklamy wprowadziła pierwszą w Polsce samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej.

Rada Reklamy (1)
Rada Reklamy (1)

W Radzie Reklamy stojącej na straży etycznych przekazów reklamowych zrealizowaliśmy kolejny ważny projekt - Green Project. Wypracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację rynku i przeciwdziałanie greenwashingowej manipulacji w reklamie. Green Project to rezultat naszych obserwacji i analizy trendów rynkowych, działań Komisji Europejskiej oraz coraz większej liczby skarg na greenwashing w reklamie wysyłanych przez konsumentów i konsumentki do Komisji Etyki Reklamy. Stworzyliśmy pionierską samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej. Eksperci i ekspertki biorący udział w projekcie wypracowali nowe zapisy rozdziału V Kodeksu Etyki Reklamy. W prace zaangażowaliśmy szeroką reprezentację rynku reklamowego: organizacje i firmy branżowe, członków Rady Reklamy i grono zewnętrznych konsultantów. Projekt zyskał aprobatę 37 organizacji i firm członkowskich Rady Reklamy. 

Green Project został szczegółowo przedyskutowany z naszymi międzynarodowymi partnerami zrzeszonymi w organizacji European Advertising Standards Alliance (EASA). Zebraliśmy wiedzę i doświadczenia, które posłużyły wypracowaniu tej pierwszej w Polsce samoregulacji.

„Dokument jest mocno osadzony w realiach, a zatem niesie rzeczywistą i praktyczną wartość dla wszystkich uczestników rynku reklamowego. Przed nami czas krzewienia zdobytej i skodyfikowanej wiedzy, dla ułatwienia rzetelnej oceny i wypracowania dobrych praktyk w komunikacji reklamowej. Jednocześnie, zważywszy na fakt, że nowych przykładów wciąż przybywa, zadeklarowaliśmy regularną weryfikację i uzupełnianie przyjętych rozwiązań regulacyjnych, w oparciu o bieżącą analizę napływających przypadków. Tym samym nasz projekt ma charakter ewolucyjny, podobnie jak materia greenwashingu, która rośnie proporcjonalnie do skali współczesnych wyzwań środowiskowych” - mówi Jaromir Sroga, arbiter w Komisji Etyki Reklamy.

Więcej informacji: Pierwsza w Polsce samoregulacja dotycząca reklamy środowiskowej
Relacja wideo z konferencji: https://www.facebook.com/RadaReklamy/videos/2001911853517849 
Fotorelacja: https://radareklamy.pl/fotorelacje/ 

JEŚLI WIDZISZ REKLAMĘ NARUSZAJĄCĄ ZASADY REKLAMY EKOLOGICZNEJ, REAGUJ! 
MASZ WPŁYW NA REKLAMĘ. 

Złóż skargę do Komisji Etyki Reklamy!

Wszystkie materiały RADA REKLAMY © COPYRIGHT 2019 - 2023 ALL RIGHTS RESERVED

KONTAKT:

Lucyna Pruska

e-mail: l.pruska@radareklamy.pl 

tel. +48 506 283 622 

Źródło informacji: Rada Reklamy

Rada Reklamy
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP