O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Badanie satysfakcji pasażerów kolei 2023 – UTK czeka na Twoją opinię

Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. Masz możliwość wyrażenia swojej opinii na temat komfortu podróżowania, rozkładów jazdy czy dostępności polskiej kolei, a także przekazania swoich oczekiwań w zakresie pożądanych zmian.

Urząd Transportu Kolejowego
Urząd Transportu Kolejowego

Już trzeci raz Urząd Transportu Kolejowego prowadzi badanie satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednio opinie pasażerów zbierano w latach 2019 i 2021. Od tego czasu nastąpiło wiele istotnych zmian na rynku przewozów pasażerskich – od wystąpienia stanu epidemii COVID-19 i załamania się przez to statystyk przewozowych, po wyraźną odbudowę potoków podróżnych w stosunku do okresu sprzed pandemii koronawirusa. Teraz UTK chce ponownie poznać opinie podróżnych o polskiej kolei.

Na wypełnienie ankiety potrzeba około 15-20 minut.

„Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które – zdaniem pasażerów – najbardziej wymagają poprawy. Dane te będą również cennym źródłem informacji podczas opiniowania przez Prezesa UTK planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych (PSC) przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego” – zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Ankieta opublikowana na stronie internetowej UTK posłuży do zebrania ocen i opinii pasażerów dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej. W formularzu zawarto również pytania związane z oddziaływaniem epidemii COVID-19 na obecne nawyki transportowe podróżnych. Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych środków transportu.

Formularz składa się z kilkudziesięciu pytań odnoszących się do kwestii, o które pytano w poprzednich edycjach badania. UTK skonsultował wówczas pytania z fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi podejmującymi działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.

Formularz badania opinii pasażerów jest dostępny pod adresem: utk.gov.pl/ankieta

Wyniki badania zostaną podsumowane w specjalnym raporcie, który zostanie przekazany przedsiębiorstwom kolejowym oraz opublikowany na stronie internetowej Urzędu.

Jak podróżni oceniają polską kolej?

Z badania przeprowadzonego w 2021 r. wynika, że niemal 58% pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia podróże koleją, a aż 83% osób lubi podróżować koleją. Co powinni poprawić pracownicy kolei? Ankietowani wskazali na umiejętność przekazywania informacji i rozwiązywania konfliktów. Jednak 62,3% respondentów nie doświadczyło niemiłej obsługi ze strony pracowników kolei, 28,8% pytanych spotkało się z taką sytuacją sporadycznie, a 8,9% wielokrotnie. 68% respondentów w pytaniach o ocenę poziomu bezpieczeństwa na kolei w ujęciu ogólnym wskazała na odpowiedzi dobre i bardzo dobre. Jedynie 9% badanych odniosła się do tej kwestii negatywnie.

Wyniki badania przeprowadzonego w 2021 r. znajdują się na stronie UTK.

Ankieta będzie aktywna do 15 września 2023 r.

Źródło informacji: Urząd Transportu Kolejowego

Urząd Transportu Kolejowego
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP