O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Materiał partnerski

Visa na KBD: od dekad inwestujemy w rozwiązania wykorzystujące AI do zapobiegania oszustwom

Skala i poziom zaawansowania fałszywych reklam oraz oszustw generowanych przez AI w mediach społecznościowych rośnie w szybkim tempie, co sprawia, że ludziom coraz trudniej odróżnić, które treści są prawdziwe. Nowe badanie Visa pokazuje, że polscy konsumenci, którzy w mediach społecznościowych mylą treści generowane przez AI z autentycznymi, są ponad cztery razy bardziej narażeni na oszustwa niż ci, którzy tego nie robią (63 proc. vs. 14 proc.). Osoby poszkodowane w wyniku oszustw tracą średnio ponad 615 złotych w przypadku każdego zdarzenia, co kosztuje polską gospodarkę blisko 1,6 mld złotych rocznie.

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu

Jednocześnie AI od dawna odgrywa kluczową rolę w podejściu Visa do zapobiegania oszustwom. Firma współpracuje także blisko z bankami, detalistami i platformami cyfrowymi, aby odbudować zaufanie konsumentów do e-commerce.

„Od ponad 30 lat stosujemy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności i wyprzedzać ciągle ewoluujące zagrożenia. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa zainwestowała 12 mld dolarów w technologię, w tym w tworzenie inteligentnych systemów opartych na AI, które wykrywają podejrzane zachowania w czasie rzeczywistym i neutralizują zagrożenia, zanim konsumenci w ogóle się z nimi zetkną” – przekonywała Katarzyna Pawłowicz, dyrektor Value Added Services w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.

Przedstawicielka Visa, jednego ze światowych liderów płatności cyfrowych, była gościem 17. Kongresu Bankowości Detalicznej.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

PAP MediaRoom
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Zobacz także

  • Fot. PAP
    Fot. PAP

    Panel „Media Przyszłości”: sztuczna inteligencja jest narzędziem i częścią rzeczywistości społecznej

  • Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"
    Skumani.pl - Kinga Włodarczyk, nauczycielka matematyki platformy, wyłoniona w konkursie „Nauczyciele Przyszłości"

    Skumani.pl: korepetycje drogie jak nigdy. Pomoże nowoczesna nauka online i AI

  • Chat GPT (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/ETIENNE LAURENT
    Chat GPT (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/ETIENNE LAURENT

    Raport: młodzi coraz częściej weryfikują informacje za pomocą chata GPT i uznają, że podaje prawdę

  • TOURISE 2025 zapoczątkowuje Agentic Tourism Initiative, kładąc podwaliny pod opracowanie zasad kształtowania inteligentnych podróży

Serwisy ogólnodostępne PAP