Visa na KBD: od dekad inwestujemy w rozwiązania wykorzystujące AI do zapobiegania oszustwom
Skala i poziom zaawansowania fałszywych reklam oraz oszustw generowanych przez AI w mediach społecznościowych rośnie w szybkim tempie, co sprawia, że ludziom coraz trudniej odróżnić, które treści są prawdziwe. Nowe badanie Visa pokazuje, że polscy konsumenci, którzy w mediach społecznościowych mylą treści generowane przez AI z autentycznymi, są ponad cztery razy bardziej narażeni na oszustwa niż ci, którzy tego nie robią (63 proc. vs. 14 proc.). Osoby poszkodowane w wyniku oszustw tracą średnio ponad 615 złotych w przypadku każdego zdarzenia, co kosztuje polską gospodarkę blisko 1,6 mld złotych rocznie.
Jednocześnie AI od dawna odgrywa kluczową rolę w podejściu Visa do zapobiegania oszustwom. Firma współpracuje także blisko z bankami, detalistami i platformami cyfrowymi, aby odbudować zaufanie konsumentów do e-commerce.
„Od ponad 30 lat stosujemy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności i wyprzedzać ciągle ewoluujące zagrożenia. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa zainwestowała 12 mld dolarów w technologię, w tym w tworzenie inteligentnych systemów opartych na AI, które wykrywają podejrzane zachowania w czasie rzeczywistym i neutralizują zagrożenia, zanim konsumenci w ogóle się z nimi zetkną” – przekonywała Katarzyna Pawłowicz, dyrektor Value Added Services w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa.
Przedstawicielka Visa, jednego ze światowych liderów płatności cyfrowych, była gościem 17. Kongresu Bankowości Detalicznej.
Źródło informacji: PAP MediaRoom