O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Materiał partnerski

Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea

Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu

Strategia Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku (Strategia ESG) jest ściśle powiązana z opublikowaną w listopadzie 2024 roku biznesową Strategią Rozwoju Grupy Enea do 2035 roku.

W ciągu dziesięciu lat Enea zamierza stać się niezawodnym i nowoczesnym koncernem energetycznym. Grupa konsekwentnie zwiększa udział energii z OZE i gazu w swoim miksie wytwórczym. W 2035 r. moc zainstalowana OZE wzrośnie dziesięciokrotnie do poziomu 4,9 GW. Wdrożenie założeń strategii zmniejszy emisyjność Grupy o 64 proc. w 2035 r. Długofalową ambicją Enei jest osiągnięcie neutralności klimatycznej.

„Przyjęcie Strategii ESG Enei to jasny sygnał, że transformacja energetyczna nie dotyczy tylko technologii, ale również naszego sposobu myślenia i działania jako organizacji. Dla firmy oznacza to długofalowe zobowiązanie do prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny dla środowiska i społeczności, z którymi współpracujemy” - podkreśliła Dalida Gepfert, wiceprezeska Enei ds. korporacyjnych.

Strategia ESG wyznacza długoterminowe cele firmy, uwzględniając aspekty środowiskowe (Environmental), społeczne (Social) i zarządcze (Governance). Ma na celu prowadzenie działalności w sposób zrównoważony w kontekście środowiskowym i społecznym, przy zapewnieniu wysokich standardów etycznych w zarządzaniu.

„ESG staje się integralną częścią naszej strategii rozwoju i decyzji inwestycyjnych - od dekarbonizacji i rozwoju OZE, po innowacje, bezpieczeństwo pracy i transparentność zarządzania” - dodała prezes Gepfert.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 opiera się na czterech filarach: energia z poszanowaniem klimatu, przyspieszenie dekarbonizacji, rozwój OZE i magazynów energii. Obejmuje 16 celów strategicznych, 24 inicjatywy i 20 jasno określonych wskaźników do mierzenia postępu w latach 2025-2035.

„Strategia ESG to zaproszenie m.in. pracowników Enei, naszych klientów, beneficjentów do aktywnego udziału w tej zmianie. To także szansa, by realnie wpływać na przyszłość energetyki w Polsce i kształtować standardy odpowiedzialnego przywództwa” - podkreśliła Izabela Rakuć-Kochaniak, dyrektorka departamentu ESG Enei.

Jednocześnie podkreśliła rolę pracowników we wdrażaniu standardów i strategii ESG: „Konsekwentnie szkolimy pracowników z zagadnień ESG. To pokazuje skalę - na 18 tysięcy osób pracujących w całej Grupie, już dwa tysiące pracowników dysponuje takim poziomem wiedzy, że są taką naszą forpocztą zmian wewnątrz organizacji”

Grupa Enea jest jednym z liderów polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej i odpowiada za bezpieczne dostawy energii do ponad 2,8 mln klientów. Grupa zarządza całym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż, aż po obsługę klienta.

Dzięki realizacji nowej Strategii Rozwoju do 2035 roku Enea aktywnie uczestniczy w transformacji sektora energetycznego i rozwija odnawialne źródła energii. Grupa Enea intensywnie rozwija potencjał wytwórczy w zakresie wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł OZE.

PAP MediaRoom
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Zobacz także

  • Fot. PAP - kadr z filmu
    Fot. PAP - kadr z filmu

    Liderzy sektora consumer finance debatowali o zagrożeniach i szansach branży w 2026 roku

  • Fot. PAP - kadr z filmu
    Fot. PAP - kadr z filmu

    Koordynator Europejskiego Kongresu Finansowego na KBD: 17. edycja naszego kongresu okazała się przełomowa

  • Perma-Pipe International Holdings, Inc. pozyskuje zamówienia na kwotę 52 mln USD w trzecim kwartale oraz zwiększa globalny zasięg dzięki projektom w zakresie centrów danych w USA i przedsięwzięciom na rzecz Saudi Aramco

  • Carrefour
    Carrefour

    Planujesz zakupy zabawek pod choinkę? Carrefour odda Ci nawet 120 złotych

Serwisy ogólnodostępne PAP