Wsparcie dla większej efektywności w budownictwie - 45 milionów euro świeżego kapitału i dodatkowi inwestorzy strategiczni dla platformy logistycznej Schüttflix
Schüttflix - cyfrowa platforma logistyczna dla towarów masowych w budownictwie - założona w 2018 r. w Niemczech jako startup, w Polsce obecna od zeszłego roku - przetrwała kryzys w branży budowlanej i skupia się na dalszym wzroście. Po udanym roku 2022, w którym odnotowano znaczny wzrost przychodów, firma z branży construction-tech w nowej rundzie finansowania otrzymała łącznie 45 milionów euro świeżego kapitału. Osiągnięcie rentowności jest planowane w ciągu 12-24 miesięcy.
Nowa runda finansowania zorganizowana została przez założycieli i istniejących inwestorów, a także uzupełniona o linię kapitału obrotowego. Nowymi inwestorami kapitałowymi, posiadającymi największe portfolio inwestycji w startupy typu marketplace, są pochodząca z Nowego Yorku VC FJ Labs, DEVK Insurance i różne biura rodzinne (family offices). Ponadto Goldbeck, jedna z wiodących w Europie firm budownictwa wielkopowierzchniowego oraz specjalizująca się w gospodarce odpadami IK Umwelt uzupełniają grono udziałowców jako partnerzy strategiczni, wnoszący również wiedzę ekspercką jako wartość dodaną. Już wcześniej do grona inwestorów dołączył Starbag - europejski koncern budowlany i lider w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii oraz Grupa Hagedorn.
Jako cyfrowe centrum logistyczne dla dostaw i utylizacji na placach budowy, Schüttflix wykorzysta świeży kapitał do realizacji dodatkowych możliwości wzrostu w branży budowlanej:
„Branża budowlana jest pod presją, aby szybko wykorzystać dodatkowe możliwości zwiększania efektywności. Nasze funkcje, takie jak cyfrowa dokumentacja dostaw, śledzenie transportów na żywo i porównywarka cen na portalu sprawiają, że procesy w łańcuchu wartości dla firm budowlanych stają się znacznie bardziej efektywne. Dla nas kryzys to przede wszystkim szansa. Dodatkowy kapitał daje nam niezbędny impuls, aby jak najlepiej z niej skorzystać" - wyjaśnia Christian Hülsewig, CEO Schüttflix.
„W polskim oddziale z dużym zadowoleniem przyjęliśmy informację o dopływie nowego kapitału. Oznacza to, że inwestorzy widzą nieuchronność trendu cyfryzacji w tym dość tradycyjnym, analogowym sektorze, jakim jest logistyka kruszyw, ale też doceniają tempo rozwoju firmy oraz istotę naszej usługi - optymalizację procesów i tworzenie warunków win-win dla wszystkich partnerów platformy - dostawców, przewoźników i zamawiających” - komentuje Michał Szkudlarek, dyrektor zarządzający Schüttflix Polska
Firma prawie podwoiła swoje obroty w 2022 roku w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając około 90 milionów euro GMV. Oprócz dostaw na początku 2023 roku wprowadzono utylizację odpadów z placów budowy jako obszar istotnych trendów wzrostowych na rynku. Jednocześnie zespół Schüttflix w ostatnich miesiącach zwiększył efektywność organizacji i kontynuował optymalizację własnych procesów. Obecnie z platformy korzysta ponad 13000 zarejestrowanych klientów i partnerów.
Dla cyfrowego centrum logistycznego jakim jest Schüttflix celem jest umożliwienie w pełni kompleksowej gospodarki o obiegu zamkniętym dla materiałów budowlanych wszystkich rodzajów, aby towarzyszyć branży na jej drodze do neutralności klimatycznej, ponieważ żadna inna branża nie zużywa tylu zasobów i nie produkuje tylu odpadów co budownictwo. Odpowiada ono za 40 procent wszystkich emisji CO2 oraz ponad 60 procent wszystkich odpadów generowanych w Europie.
Schüttflix to pierwsza cyfrowa platforma logistyczna dla branży budowlanej, która za pomocą prostej, intuicyjnej aplikacji łączy ze sobą wykonawców robót budowlanych, dostawców materiałów budowlanych, takich jak piasek, żwir, kruszony kamień i grys, oraz firmy transportowe. https://schuettflix.com/pl/pl/
Źródło informacji: Schüttflix