Biegacz był szybszy od nowej miejskiej kolejki w Toronto
Mac Bauder, mieszkaniec Toronto, którego pasją jest ściganie się z miejską komunikacją i dokumentowania tych wyczynów, przegonił biegnąc pociąg uruchomionej w połowie grudnia miejskiej kolejki w północnej części Toronto.
Tzw. Linia 6, nazywana też Finch Light-Rail Transit (Finch LRT), ma 10,3 km i 18 przystanków. Następnego dnia po uroczystym otwarciu w pierwszej połowie grudnia, dziennikarz publicznego nadawcy CBC pojechał nową kolejką i na przebycie całej dziesięciokilometrowej trasy poświęcił 55 minut. Jego tekst nosił tytuł „Czy przegonisz kolejkę”.
Mac Bauer, który postanowił sprawdzić, czy nowa kolejka jeździ rzeczywiście tak wolno, mieszka w Toronto. Postanowił zmierzyć się z kolejką i biegnąc wzdłuż trasy nowej przegonił pociąg o osiemnaście minut. Budowa Finch LRT kosztowała 2,6 mld dolarów kanadyjskich.
Ściga się z komunikacją miejską
Bauer znany jest mieszkańcom Toronto na Instagramie jako 514runner, a z komunikacją miejską ściga się od roku, po wyjątkowo długiej podróży TTC. 514 to numer tramwaju, który jeździł w latach 2016 – 2018 w śródmieściu Toronto, wspomagając inną linię tramwajową.
Poświęcony biegom i bieganiu portal Runningmagazine.ca podawał, że Bauer przebiegł całą trasę w 46 minut, w padającym śniegu, zaś kolejka jechała godzinę i cztery minuty.
Dziennikarze gazety „The Toronto Star” opisali, że średnia prędkość metra w Toronto wynosi ponad 32 km/godz, zaś w przypadku kolejki Linii 6 – 13,3 km/godz., czyli LRT jedzie wolniej od autobusów (17,28 km/godz). W połowie grudnia br. radni miejscy przegłosowali wniosek o zwiększenie szybkości na trasie kolejki. Jeden z radnych zwracał nawet uwagę, że powolna jazda kolejki czy tramwajów sprawia, że mieszkańcy decydują się na dojazdy samochodem zamiast transportem miejskim – relacjonował dziennikarz „The Toronto Star”.
Linia 6 to jedna z linii komunikacji miejskiej w Toronto, czyli TTC (Toronto Transit Commission), łączy w północnej części miasta stację metra Finch West z kampusem koledżu Humber Polytechnic.
Lokalne media szeroko relacjonowały wyścig Bauera i obrady miasta. „Toronto Life” komentował, że po wprowadzeniu zmian umożliwiających teoretyczne przyśpieszenie na trasie LRT, miasto powinno zapłacić biegaczowi i jego przyjaciołom za przetestowanie, czy rzeczywiście kolejka zaczęła jeździć szybciej.
Z Toronto Anna Lach (PAP)
lach/ zm/gn/