O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Ile wydajemy na serwisy streamingowe? Badanie IBRiS dla PAP

Prawie jedna trzecia Polaków wydaje miesięcznie powyżej 60 zł na dostęp do platform streamingowych – wynika z najnowszego badania IBRiS dla PAP. Młodzi są najbardziej oszczędni, natomiast osoby po 60. roku życia często wydają powyżej 60 zł, co może obalać stereotyp cyfrowego wykluczenia tej grupy.

Telewizor i pilot Fot. PAP/Archiwum Turczyk
Telewizor i pilot Fot. PAP/Archiwum Turczyk

Aż 30 proc. Polaków przeznacza miesięcznie ponad 60 zł na dostęp do platform streamingowych. 22 proc. deklaruje wydatki od 21 do 40 zł, a 17,9 proc. – między 41 a 60 zł. Najmniej, do 20 zł, wydaje 15,2 proc. ankietowanych. Co ciekawe, 10,9 proc. badanych korzysta wyłącznie z darmowych okresów próbnych lub współdzielonych kont, nie ponosząc żadnych kosztów. 4 proc. nie potrafiło określić swoich miesięcznych wydatków na streaming.

Image
Autor: PAP/Mateusz Krymski
Autor: PAP/Mateusz Krymski

Mężczyźni czy kobiety - kto płaci za streaming?

Mężczyźni znacznie częściej niż kobiety deklarują wydatki powyżej 60 zł (37,4 proc. vs. 21,8 proc.) oraz do 20 zł (20,8 proc. vs. 10,1 proc.). Kobiety natomiast częściej korzystają z darmowych opcji lub współdzielonych kont (21,8 proc. vs. 1,2 proc. u mężczyzn).

Więcej

Pilot do telewizora Fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Pilot do telewizora Fot. PAP/Grzegorz Michałowski

Polacy masowo korzystają z serwisów streamingowych. Znamy wyniki raportu

W grupie 18-29 lat najwięcej osób przeznacza na streaming do 20 zł (41,1 proc.). 23,5 proc. z nich wydaje 21-40 zł, a 14,5 proc. – powyżej 60 zł.

Wykształcenie, a opłaty za platformy

Największa grupa osób z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym (43,1 proc.) wydaje od 21 do 40 zł, a 37,5 proc. – do 20 zł. Co istotne, żadna z tych osób nie deklaruje korzystania z darmowych okresów próbnych lub współdzielonych kont. Respondenci ze średnim wykształceniem najczęściej na serwisy streamingowe przeznaczają powyżej 60 zł (33,5 proc.) lub 21-40 zł (25,1 proc.). Znaczący odsetek (21,1 proc.) korzysta z darmowych opcji. Osoby z wykształceniem wyższym najczęściej wydają powyżej 60 zł (36,3 proc.) lub 21-40 zł (25,0 proc.). Niewielki odsetek (3,7 proc.) korzysta z darmowych opcji.

Image
Autor: PAP/Mateusz Krymski
Autor: PAP/Mateusz Krymski

Osoby deklarujące poglądy lewicowe najczęściej wydają od 21 do 40 zł (27,8 proc.) lub powyżej 60 zł (31,3 proc.). 25,4 proc. wydaje do 20 zł. W grupie ankietowanych o poglądach centrowych najwięcej osób korzysta z darmowych opcji (29,9 proc.) lub wydaje powyżej 60 zł (25,2 proc.). Prawicowcy najczęściej wydają powyżej 60 zł (37,8 proc.) oraz od 21 do 40 zł (30,7 proc.). W tej grupie nie odnotowano korzystania z darmowych opcji.

Więcej

Zobacz galerię (1)
Kobieta z pilotem przed telewizorem Fot. PAP/Archiwum Turczyk
Kobieta z pilotem przed telewizorem Fot. PAP/Archiwum Turczyk

Globalna wartość rynku platform streamingowych rośnie na potęgę. PIE podaje szacunki

Cyfrowa rozrywka zyskuje popularność

– Analiza wydatków Polaków na platformy streamingowe rzuca światło na ich rosnącą gotowość do inwestowania w cyfrową rozrywkę, szczególnie wśród określonych grup demograficznych. Fakt, że prawie jedna trzecia badanych wydaje miesięcznie ponad 60 zł, świadczy o tym, że dla wielu Polaków streaming stał się integralną częścią budżetu domowego na rozrywkę – powiedział PAP Kamil Smogorzewski, dyrektor ds. komunikacji IBRiS. – Widzimy wyraźne zróżnicowanie w wydatkach w zależności od wieku i płci, gdzie mężczyźni i osoby w średnim wieku są skłonne ponosić wyższe koszty. Ciekawy jest również stosunkowo wysoki odsetek osób korzystających z darmowych opcji lub współdzielonych kont, co wskazuje na potrzebę elastyczności ofert cenowych i poszukiwania ekonomicznych rozwiązań przez część konsumentów – dodał.

Image
Autor: PAP/Mateusz Krymski
Autor: PAP/Mateusz Krymski

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27-28 czerwca 2025 roku na reprezentatywnej grupie 1070 dorosłych Polaków, metodą CATI. (PAP)

aszw/ miś/ jpn/ know/

Zobacz także

  • Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN
    Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN

    Netflix rozważa kupno części Warner Bros. Discovery

  • Warner Bros Studio w Burbank w Kalifornii, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER
    Warner Bros Studio w Burbank w Kalifornii, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER

    Warner Bros. Discovery na sprzedaż. Prezes spółki: rozpoczęliśmy przegląd alternatyw

  • Warsaw SerialCon. Fot. warsawserialcon.pl
    Warsaw SerialCon. Fot. warsawserialcon.pl

    Festiwal seriali powróci w listopadzie do Warszawy

  • Kirsty Coventry. Fot. PAP/CHRISTOPHE BOTT
    Kirsty Coventry. Fot. PAP/CHRISTOPHE BOTT

    Igrzyska będą na wyłączność dla streamingu? Przewodnicząca MKOl komentuje

Serwisy ogólnodostępne PAP