O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Polacy masowo korzystają z serwisów streamingowych. Znamy wyniki raportu

86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji - wynika z raportu "Doświadczenia e-commerce". Dodano, że z usług dostaw produktów najczęściej (74 proc.) korzystają seniorzy.

Pilot do telewizora Fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Pilot do telewizora Fot. PAP/Grzegorz Michałowski

Jak wynika z raportu "Doświadczenia e-commerce" Santander Consumer Banku, 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingach, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów. Znacznie niższy odsetek wskazuje na aplikacje do zamawiania jedzenia (18 proc.) czy pakiety oprogramowania (17 proc.). Występujące w dużych miastach usługi przejazdów są używane przez 11 proc. ankietowanych.

Więcej

Tim Robbins. Fot. PAP/EPA/CLAUDIO ONORATI
Tim Robbins. Fot. PAP/EPA/CLAUDIO ONORATI

Tim Robbins krytykuje streamingi. „To przyszłość kina? No to mamy problem”

38 proc. badanych deklaruje, że posiada jeden lub dwa pakiety subskrypcyjne, a 23 proc. Polaków korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Wśród osób, które nie korzystają z takich rozwiązań – 8 proc. rozważa wykupienie ich w przyszłości, a 24 proc. uważa je za niepotrzebne. Jedynie 6 proc. badanych przyznaje, że posiadało kiedyś subskrypcje, ale z nich zrezygnowało.

Według raportu usługi dostawy produktów najczęściej (74 proc.) wybierają seniorzy. Z aplikacji do zamawiania jedzenia chętniej korzystają osoby w wieku 40-49 lat – 21 proc. badanych. W przypadku usług przejazdów najchętniej wybierają je trzydziestolatkowie - 15 proc. ankietowanych.

Z badania wynika, że niemal 40 proc. badanych za korzyści z usług subskrypcyjnych uznaje stałą, przewidywalną opłatę, 36 proc. docenia zniżki i promocje, a 35 proc. wskazuje na lepszą cenę za subskrypcje.

Jak podano, badani doceniają także brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie (34 proc.), automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. ankietowanych subskrypcje są lepszym wyborem również ze względu na brak konieczności pamiętania o regularnym nabywaniu produktów oraz obaw o ich niedostępność.

Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków robiących zakupy online. Próba n = 1000. (PAP)

mbed/ amac/ know/

Zobacz także

  • Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN
    Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN

    Netflix rozważa kupno części Warner Bros. Discovery

  • Warner Bros Studio w Burbank w Kalifornii, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER
    Warner Bros Studio w Burbank w Kalifornii, fot. PAP/EPA/ALLISON DINNER

    Warner Bros. Discovery na sprzedaż. Prezes spółki: rozpoczęliśmy przegląd alternatyw

  • Warsaw SerialCon. Fot. warsawserialcon.pl
    Warsaw SerialCon. Fot. warsawserialcon.pl

    Festiwal seriali powróci w listopadzie do Warszawy

  • Kirsty Coventry. Fot. PAP/CHRISTOPHE BOTT
    Kirsty Coventry. Fot. PAP/CHRISTOPHE BOTT

    Igrzyska będą na wyłączność dla streamingu? Przewodnicząca MKOl komentuje

Serwisy ogólnodostępne PAP