Impact 2025. Szef PAP: w czasach dezinformacji agencje odgrywają kluczową rolę na rynku medialnym [NASZE WIDEO]
W dobie dezinformacji agencje prasowe pełnią kluczową rolę jako źródła rzetelnych informacji - podkreślił podczas kongresu Impact w Poznaniu szef Polskiej Agencji Prasowej Marek Błoński. Zaznaczył, że dla PAP największym wyzwaniem jest obecnie nadążenie za dynamicznym rozwojem technologii.
"Im więcej pojawia się dezinformacji, manipulacji, tzw. fake newsów, tym ważniejsza staje się rola wiarygodnych źródeł. Mamy dziś do czynienia z różnymi technikami wpływu: na wybory, na procesy demokratyczne, na postawy społeczne. Agencje prasowe są naturalnym partnerem i źródłem informacji, które można uznać za 'certyfikowane' – opatrzone pieczęcią rzetelności. I właśnie taki produkt chcemy dostarczać naszym odbiorcom" - powiedział szef PAP Marek Błoński.
Marek Błoński: chciałbym wierzyć, że media przyszłości będą nadawać ton prawdzie w chaosie informacyjnym
"Chciałbym wierzyć, że (w przyszłości media - przyp. PAP) będą odpowiedzialne i że potrafią nadawać ton prawdzie w tym otaczającym nas chaosie informacyjnym. Oczywiście będą też inne technologicznie – zapewne bardziej profilowane pod kątem konkretnych odbiorców, personalizowane, dostarczane kanałami, których dziś jeszcze w pełni nie znamy. To naturalny kierunek rozwoju. Niemniej, media nie powinny zagubić swojej istoty. Już teraz funkcjonujemy w zupełnie innej rzeczywistości technologicznej i musimy się do niej przystosować" - dodał Błoński.
Oceniając wyzwania stojące obecnie przed PAP-em stwierdził, że te największe mają charakter technologiczny. "Mamy do odrobienia pewien dług, jeśli chodzi o używane przez nas systemy oraz szeroko rozumiane cyberbezpieczeństwo. To dziś zyskuje szczególne znaczenie. Drugim priorytetem jest wdrażanie najnowszych technologii w prezentowaniu i dystrybucji treści" - wskazał szef PAP.
"Pracujemy obecnie nad platformą MultiPAP, która zintegruje wszystkie nasze strumienie informacyjne – teksty, zdjęcia, materiały wideo i infograficzne – w jednym miejscu, łatwo dostępnym dla klienta. Równolegle rozwijamy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Nie chodzi o zastąpienie dziennikarzy, ale o wsparcie ich pracy – na przykład przy opisywaniu zdjęć czy wyszukiwaniu materiałów w naszych bazach" - podsumował Błoński.
Kongres Impact w Poznaniu
Dwudniowy kongres Impact w Poznaniu to platforma dyskusji na tematy z obszarów: geopolityki, cyfryzacji, finansów, bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa, zielonej ekonomii czy zdrowia. W dyskusjach udział biorą m.in. politycy, w tym Barack Obama, szefowie globalnych firm, przedstawiciele polskiego rządu i biznesu.
Szef Polskiej Agencji Prasowej - największej agencji informacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej - Marek Błoński będzie jednym z panelistów czwartkowej debaty "Nowa era mediów: AI, niezależność technologiczna i konkurencyjność Europy".
Polska Agencja Prasowa jest patronem medialnym kongresu Impact. (PAP)
wal/ jos/ js/ grg/