Autor hitu „Despacito” włączył się w akcję zwiększającą świadomość o Alzheimerze. Nieprzypadkowo
Luis Fonsi jako pierwszy latynoski artysta dołączył do kampanii „Music Moments” stworzonej przez organizację charytatywną Alzheimer’s Association. Celem inicjatywy zrzeszającej takie gwiazdy estrady, jak Sting czy Anthony Hamilton, jest zwiększanie społecznej świadomości na temat choroby Alzheimera. Dla Luisa Fonsiego udział w projekcie ma wymiar osobisty – na schorzenie cierpi jego babcia, która przestała już rozpoznawać bliskich. „Powinniśmy o tym rozmawiać, szukać wiarygodnych informacji, uczyć się” – przekonuje muzyk.
Piosenkarz chce wykorzystywać muzykę do podnoszenia świadomości na temat choroby Alzheimera. Twórca bijącego niegdyś rekordy popularności przeboju „Despacito” dołączył do grona gwiazd zaproszonych do udziału w kampanii „Music Moments”. Za inicjatywę odpowiada organizacja charytatywna Alzheimer’s Association, która koncentruje się w swych działaniach na prowadzeniu badań nad tym schorzeniem oraz wspieraniem rodzin cierpiących nań osób.
„Muzyka ma ogromną moc — odpowiednia piosenka może nas zjednoczyć, podnieść na duchu lub przenieść do konkretnego, znaczącego momentu z przeszłości. Dla rodzin zmagających się z chorobą Alzheimera te chwile są bezcenne. Współpracując z nagradzanymi artystami dzielącymi się własnymi doświadczeniami, Music Moments pokazuje wyjątkową korelację między muzyką a chwilami, których nie chcemy stracić” – czytamy na stronie kampanii.
Luis Fonsi dołączył do projektu nieprzypadkowo. Na Alzheimera choruje ukochana babcia artysty, która odegrała ważną rolę w jego wychowaniu. „Pewnie nie powinienem tak mówić, ale zawsze byłem jej ulubieńcem. Moi rodzice dużo pracowali, kiedy mieszkaliśmy w Puerto Rico, więc spędzałem z babcią mnóstwo czasu. Uwielbiała śpiewać, a mój dziadek, który niedawno zmarł, grał na trąbce. W naszym domu zawsze słychać było muzykę. Choć babcia już nas nie poznaje, nadal śpiewa swoje ulubione piosenki, zupełnie jakby ten jeden twardy dysk w jej głowie nadal działał bez zarzutu. Myślę, że to doprawdy piękne” – powiedział gwiazdor w rozmowie z „People”. Chodzi o charakterystyczny d;a tej choroby paradoks pamięci. Chorzy mogą zapomnieć co zjedli przed kilkoma minutami, ale z łatwością będą śpiewać piosenki z przeszłości lub nawet recytować długie wiersze.
Fonsi podkreślił, że jako pierwszy Latynos biorący udział w tej kampanii, czuje na sobie dużą odpowiedzialność. „Powinniśmy o tym rozmawiać, szukać wiarygodnych informacji, uczyć się. Trzeba znaleźć sposób na finansowanie badań nad tą straszną chorobą i wreszcie ją zażegnać. Niedawno dowiedziałem się, że Latynosi są znacznie bardziej narażeni na rozwój Alzheimera. Mam wielką nadzieję, że uda nam się wspólnie rozpocząć owocną dyskusję na temat tej choroby” – zaznaczył gwiazdor.
W kampanii „Music Moments” wykorzystano utwór „Girasoles” pochodzący z najnowszego albumu studyjnego wokalisty zatytułowanego „Ley De Gravedad”. „Chcę nieść przesłanie tej piosenki w świat. Mówi ona o zjednoczeniu się z innymi, o nadziei i sile miłości. O tym właśnie jest ta kampania” – dodał Fonsi. (PAP Life)
kgr/