NIK o kształceniu specjalnym w polskich szkołach
W latach szkolnych 2016/2017–2019/2020 do szkół specjalnych uczęszczało odpowiednio: 45%, 43%, 41% i 39% uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w stosunku do wszystkich uczniów posiadających takie orzeczenia - podaje NIK.
Największą grupę stanowili uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim –28%, z niepełnosprawnością sprzężoną – 28%, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – 25%, uczniowie z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – 3%, uczniowie słabowidzący – 1%, uczniowie niesłyszący – 1%, uczniowie słabosłyszący – 1%, uczniowie niewidomi – 0,2%, zaś uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym i niedostosowani społecznie odpowiednio 8% i 4% ogółu uczniów w szkołach specjalnych - wynika z danych NIK.

mmi/