O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Zdaniem szefa Netfliksa to algorytmy przyczyniły się do sukcesu „Reniferka”

Jeden z dyrektorów generalnych platformy streamingowej Netflix, Ted Sarandos, udzielił obszernego wywiadu gazecie „The New York Times”. Wśród poruszanych tam tematów nie mogło zabraknąć popularności serialu „Reniferek”. Zdaniem Sarandosa, za tym sukcesem stoją algorytmy Netfliksa.

Kadr z serialu "Reniferek". Fot. Materiały prasowe
Kadr z serialu "Reniferek". Fot. Materiały prasowe

„Były takie czasy, w których "Reniferka" nawet nie można by obejrzeć w Stanach Zjednoczonych. A jeśli już, to raz puściłaby go stacja PBS. W Wielkiej Brytanii został bardzo dużym hitem i, jak to zwykle robi Netflix, został podbity przez algorytm, przez co trafiał do coraz większej liczby widzów. Jeśli bowiem coś jest bardzo dużym hitem w jednym kraju, wielce prawdopodobne, że w innych krajach też znajdą się na to odbiorcy. Tym sposobem serial stał się ogromnym hitem na całym świecie” – ocenia Sarandos.

Mimo to szef Netfliksa nie uważa, że bez wsparcia odpowiedniego algorytmu „Reniferek” nie miałby szans na sukces w Stanach. Zdaniem Sarandosa, dobre treści nie muszą być specjalnie adaptowane pod kątem amerykańskiej widowni. Zaletą takich zagranicznych produkcji jest ich autentyczność, bez której nie odniosą sukcesu. Według Sarandosa, nie da się z góry zaaranżować czegoś, by trafiło w gust amerykańskiej publiczności. Musi to być naturalny proces.

Wśród innych tematów poruszonych przez Sarandosa w rozmowie z „The New York Times”, była kwestia tego, czy Netflix zainteresuje się telewizją informacyjną i przekazywaniem newsów. Wcześniej, opierając się na anonimowych źródłach, telewizja CNN poinformowała, że platforma rozrywkowa, jaką jest Netflix, nie interesuje się segmentem wiadomości. Potwierdza to teraz Sarandos, choć zostawia otwartą furtkę na przyszłość.

„Nie zajmujemy się przekazywaniem gorących wiadomości z ostatniej chwili, ani niczym podobnym, bo od tego są już inne media. Ludzie nie szukają u nas czegoś takiego. Jesteśmy jednak otwarci na nowe rzeczy. Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź. Coś może działać w ramach Netfliksa naprawdę dobrze, choć do tej pory nie działało w ogóle” – kończy dyrektor. (PAP Life)

ep/

Zobacz także

  • Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN
    Logo Netflixa, fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN

    Netflix rozważa kupno części Warner Bros. Discovery

  • Justyna Wasilewska. Fot. PAP/Radek Pietruszka
    Justyna Wasilewska. Fot. PAP/Radek Pietruszka
    Specjalnie dla PAP

    Justyna Wasilewska o „Heweliuszu”: to poruszająca opowieść o tym, jak nie zatonąć po tragedii

  • Norweska księżniczka Marta Luiza i mąż Durek Verrett. Fot. PAP/EPA/HEIKO JUNGE
    Norweska księżniczka Marta Luiza i mąż Durek Verrett. Fot. PAP/EPA/HEIKO JUNGE

    Szaman, a jednocześnie mąż norweskiej księżniczki, oskarżył królewski dwór o rasizm [ZDJĘCIA]

  • Aktor Owen Cooper. Fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN
    Aktor Owen Cooper. Fot. PAP/EPA/CAROLINE BREHMAN

    Przeszedł do historii nagród Emmy. Kim jest 15-letni Owen Cooper?

Serwisy ogólnodostępne PAP