Czy warto inwestować w SEO?
Ruch z wyszukiwarki może być dla działalności firmy kluczowym źródłem klientów. Aby tak się stało, najpierw musisz wypozycjonować serwis. Wymaga to czasu, ale kolejne miesiące działań mogą przynosić znakomite rezultaty. Możliwe nawet, że ruch z Google zapewni więcej osób zainteresowanych ofertą, niż firma jest w stanie obsłużyć. Czy warto inwestować w SEO? Zdecydowanie tak! Sprawdź dlaczego.
SEO jako inwestycja - co za nią przemawia?
SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza proces, w którym witryna jest dostosowywana do wymagań wyszukiwarek tak, aby osiągnąć jak największą widoczność w bezpłatnych wynikach. Efektem kampanii mogą być wysokie pozycje nawet na setki czy tysiące zapytań. W Polsce strony dostosowuje się przede wszystkim do wymagań Google, które - według Statcounter - ma blisko 95% udziału w rynku.
Co dokładnie przemawia za zainwestowaniem w SEO? Wiele czynników. Pamiętaj jednak, że do sukcesu potrzebujesz profesjonalnego wykonawcy. Zobacz, jak wybrać agencję SEO - https://smartbuzz.pl/blog/jak-wybrac-agencje-seo. Co możesz zyskać dzięki skutecznej kampanii?
Zwiększysz ruch na stronie
Witrynę możesz pozycjonować na wiele fraz, a po osiągnięciu wysokich pozycji zdobędziesz dzięki temu dużą oglądalność. Według BrightEdge SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe. Możliwości są ogromne. Oczywiście wiele zależy od branży. W niektórych sukcesem będzie uzyskanie kilkudziesięciu odwiedzin dziennie, a w innych mogą to być nawet dziesiątki tysięcy. Możesz obserwować, jak zmienia się widoczność strony w takich narzędziach jak Semstorm, Senuto czy Google Search Console. Osiągnięcie dużego ruchu wymaga czasu, ale możliwości są w zasadzie nieograniczone.
Dotrzesz do szukających tego, co oferujesz
Ogromną zaletą ruchu pozyskiwanego z Google jest możliwość dotarcia do poszukujących tego, co masz w ofercie. W procesie optymalizacji dodajesz do treści słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez internautów. Danych na ten temat dostarczają m.in. wspomniane narzędzia (Senuto, Semstorm, ale także Planer słów kluczowych Google Ads czy Ubersuggest). Tak naprawdę proces optymalizacji treści nigdy się nie kończy. Wciąż pojawiają się nowe słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników Google i warto dostosowywać do nich treści, np. poprzez tworzenie nowych nagłówków, które odpowiadają na dane zapytanie. Skoro internauci trafiają na to, czego szukają, to możliwe jest osiągnięcie wysokiego wskaźnika konwersji. Według FirstPageSage konwersja w SEO na rynku B2C wynosi średnio 2,1%, a B2B - 2,6%. Zgodnie z rezultatami analizy w B2C osiągnęła jeden z najwyższych wyników, a w B2B - najwyższy.
Twoja strona będzie dostosowana do wymagań Google i internautów
Optymalizacja pod algorytm wyszukiwarki w dużej mierze jest spójna z przygotowaniem witryny, która spełnia oczekiwania użytkowników. Czynników, które decydują o widoczności serwisu w wynikach Google, jest sporo. Wiele z nich wiąże się z dopasowaniem strony do wymagań internautów i zapewnieniem im pozytywnych doświadczeń. Google oczekuje, że witryna będzie dostosowana do urządzeń mobilnych i to już jedno ze standardowych wymagań internautów. Trudno spodziewać się, że użytkownicy w ogóle zechcą skorzystać z serwisu, który wyświetla się niepoprawnie na telefonie.
Kolejna kwestia dotyczy certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Witryny, które z niego korzystają, nie są oznaczane przez przeglądarkę Chrome jako niezabezpieczone, a ich adres zaczyna się od https:// zamiast http://. Używa tego ponad 80% wszystkich witryn. To ważny krok w stronę bezpieczeństwa użytkowników. Dzięki SSL połączenie między urządzeniem internauty a stroną jest szyfrowane. Przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte przez internetowych przestępców. Korzystanie z SSL jest jednym z czynników, które mają wpływ na widoczność w SERP-ach (Search Engine Results Page).
Google wprowadziło jako czynnik rankingowy także wskaźniki Core Web Vitals, które oceniają wydajność strony czy szybkość ładowania. Działanie witryny jest tak samo istotne także z punktu widzenia użytkowników serwisu.
Kolejnym elementem ważnym dla algorytmu wyszukiwarki i internautów jest przemyślane linkowanie wewnętrzne, czyli m.in. nawigacja w serwisie. Należy opracować drzewo kategorii tak, aby było logiczne, a nazewnictwo jasno wskazywało, co internauta znajdzie pod danym adresem URL. Jednocześnie te nazwy przeważnie są spójne z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami.
Jak zatem widzisz, optymalizacja pod wymagania Google w dużej mierze jest równoznaczna z dostosowaniem serwisu do oczekiwań użytkownika.
Zwiększysz popularność marki
Budowa widoczności w wynikach Google wiąże się z pojawianiem się Twojej witryny na coraz więcej zapytań na wysokich pozycjach. To powoduje, że marka staje się bardziej znana. Kojarzą ją konkurenci i internauci, którzy przeszukują zapytania z danej tematyki. Większa znajomość marki powoduje, że rosną szanse na dokonanie zakupu.
Pozyskasz linki prowadzące do strony
Odnośniki są ważnym czynnikiem rankingowym. Bez nich w zasadzie niemożliwe jest osiągnięcie wysokich pozycji na konkurencyjne zapytania. Możesz je pozyskiwać na forach, z katalogów branżowych, publikacji sponsorowanych, komentarzy, Wikipedii i nie tylko. Linki muszą być jak najlepszej jakości, najlepiej pochodzić z witryn powiązanych tematycznie, mających dobrą widoczność w Google. Dzięki temu powiązaniu nie tylko zwiększasz widoczność w wynikach, ale również zdobywasz odwiedziny na stronie wynikające z klikania tych odnośników przez internautów. Część z nich może skorzystać z Twojej oferty.
Zbudujesz wizerunek specjalisty branżowego
Internauci szukają porad związanych z dosłownie każdą tematyką. Przygotuj wartościowe materiały, dzięki którym dowiedzą się, jak wybrać dany produkt i na jakie parametry zwrócić uwagę. Porady mogą także dotyczyć zasad użytkowania danego artykułu, ciekawych zastosowań, jak i ewentualnie naprawy usterek czy radzenia sobie z problemami, które mogą się pojawić. Twoje treści powinny być zoptymalizowane pod słowa kluczowe, ale przede wszystkim merytoryczne. Jeśli internauta trafi na nie i uzyska pomoc, kolejnym razem poszukiwania może zaczynać nie od Google, a od Twojej strony. Istnieje duża szansa, że dołączy do newslettera i skorzysta z Twojej oferty.
Czy warto inwestować w SEO? Zdecydowanie tak!
Pozycjonowanie witryny wymaga nakładów finansowych, ale nie traktuj tego jako wydatku, tylko jak inwestycję, która będzie się zwracać z miesiąca na miesiąc. Z czasem SEO może generować najwyższe przychody ze wszystkich działań marketingowych i zapewnić Ci środki na testowanie innych metod docierania do zainteresowanych ofertą. Więcej na ten temat możesz przeczytać na blogu Smartbuzz (https://smartbuzz.pl/blog). Pamiętaj, że najważniejsze jest nastawienie na jakość w działaniach. To dzięki temu masz większe szanse na postępujący efekt.
Więcej informacji: https://smartbuzz.pl/
Źródło informacji: Agencja Smartbuzz
