O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Najmłodsi klienci kupują w promocji. Raport

Blisko 60 proc. klientów w wieku od 18 do 25 lat co najmniej 20 proc. zakupów robi, korzystając z akcji promocyjnych organizowanych przez placówki handlowe - wynika z raportu UCE Research i Shopfully.

Witryna sklepowa Fot. PAP/Marian Zubrzycki
Witryna sklepowa Fot. PAP/Marian Zubrzycki

Autorzy raportu wskazali, że 32,5 proc. Polaków w grupie wiekowej 18-25 lat, od 20 do 40 proc. produktów kupuje „w promocji”. 26,5 proc. najmłodszych respondentów wskazało, że towary kupowane w promocyjnej cenie stanowią w ich koszykach od 40 do 60 proc.

„Młodzi konsumenci często korzystają z promocji, bo zwykle dysponują ograniczonym budżetem. Z drugiej strony nie mają czasu na czekanie z zakupem jakiegoś towaru, dopóki nie zostanie on przeceniony” – zauważył Robert Biegaj z Shopfully.

Więcej

Zakupy Fot. PAP/Albert Zawada
Zakupy Fot. PAP/Albert Zawada

Hipermarket czy dyskont? Co wolą Polacy? Raport

Kto jeszcze kupuje w promocji?

Ponadto, jak podano w raporcie, zakupy towarów objętych promocją w zauważalnej części robią przede wszystkim osoby z dochodami od 3000 do 4999 zł, z wykształceniem średnim, z mniejszych miejscowości od 5 do 19 tys. mieszkańców.

„To grupa osób, które co prawda nie należą do najlepiej zarabiających, ale też nie są najuboższe. Mają ograniczony budżet, więc promocje są dla nich realną pomocą w obniżeniu wydatków. Nie kupują jednak wyłącznie po przecenach, bo nie są w skrajnie trudnej sytuacji finansowej. Przy tym należy zauważyć, że w mniejszych miejscowościach oferta sklepów jest zwykle bardziej ograniczona. Promocje są więc dobrze widoczne i mocno przyciągają klientów” – ocenił Biegaj.

Sieci kuszą młodych

Zdaniem ekspertów UCE Research sieci handlowe muszą być świadome tego, że dla młodych klientów oferta promocyjna stanowi jeden z głównych czynników kryterium wyboru sklepu czy marki. Producenci i sklepy mogą więc wykorzystać promocje do budowania relacji, np. poprzez aplikacje lojalnościowe, oferty spersonalizowane, pakiety czy akcje typu „oferta tygodnia”.

Więcej

Koszyk z zakupami spożywczymi Fot. PAP/Wojciech Pacewicz
Koszyk z zakupami spożywczymi Fot. PAP/Wojciech Pacewicz

Podstawowe produkty droższe w lipcu. Gdzie zrobimy zakupy najtaniej?

Najmniej młodych respondentów - 4,1 proc. - wskazało, że produkty objęte promocją stanową od 80 do 100 proc. ich zakupów. Przedział od 60 do 80 proc. wskazało 10,7 proc. uczestników badania. Stosunkowo wiele wskazań uzyskał również najmniejszy przedział, poniżej 20 proc. – zadeklarowało go 12,6 proc. ankietowanych.

Z kolei 13,6 proc. uczestników sondażu nie potrafiło się określić w tej kwestii.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 807 Polaków w wieku 18-25 lat. (PAP)

gkc/ drag/ know/

Zobacz także

  • Sklep Biedronka, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada
    Sklep Biedronka, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada

    Ogromna kara dla właściciela Biedronki. Chodzi o akcje promocyjne

  • Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Black Friday. Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Raport: blisko połowa klientów uważa, że promocje w Black Friday są atrakcyjne

  • Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki
    Witryna sklepowa na Black Friday Fot. PAP/Marian Zubrzycki

    Black Friday kusi coraz mniej? Badani przekonani o manipulacjach

  • Reklama promocji z okazji Black Friday Fot. PAP/EPA/ROBIN UTRECHT
    Reklama promocji z okazji Black Friday Fot. PAP/EPA/ROBIN UTRECHT

    Black Friday coraz bliżej. Blisko połowa klientów obawia się manipulacji

Serwisy ogólnodostępne PAP