O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

"RZ": problemy techniczne z grą "Cyberpunk 2077". CD Projekt stracił miliardy złotych i zaufanie graczy  

Wersja konsolowa najnowszej gry CD Projektu "Cyberpunk 2077" spotkała się z negatywnymi ocenami graczy, przez co wycena firmy stopniała o miliardy - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Komputerowa fabularna gra akcji "Cyberpunk 2077" w salonie prasowym w Warszawie. Fot. PAP/Leszek Szymański
Komputerowa fabularna gra akcji "Cyberpunk 2077" w salonie prasowym w Warszawie. Fot. PAP/Leszek Szymański

Gigantyczne obroty akcjami, potężny spadek kapitalizacji i rozgoryczenie fanów gier – tak można podsumować pierwsze dni po premierze "Cyberpunka 2077". Negatywne oceny wersji konsolowych rzutują na ocenę całej gry CD Projektu, choć wersja na komputery PC oceniana jest całkiem dobrze - pisze "Rzeczpospolita".

Prezes CD Projektu Adam Kiciński przeprosił graczy i poinformował o możliwości zwrotu gry i odzyskania pieniędzy. "Teraz koncentrujemy się na poprawianiu +Cyberpunka+ i odzyskiwaniu zaufania graczy" - mówi Kiciński.

Analityk DM mBanku Piotr Bogusz zaznacza: "Około 41 proc. preorderów stanowiły wersje na konsole, w zdecydowanej większości starej generacji, czyli te, na których gra działa gorzej. Czas pokaże, jak duży odsetek graczy zdecyduje się na zwrot gry, a jak duży poczeka na kolejne poprawki do niej. (...) Pomimo licznych problemów technicznych jest to bardzo dobra gra, oferująca ciekawą fabułę. Pokazuje to utrzymująca się rekordowa liczba jednocześnie grających użytkowników na portalu Steam". 

Firma CD Projekt dzięki hitowej grze "Wiedźmin", która sprzedała się w ponad 50 mln egzemplarzy, wdarła się przebojem na giełdę. Jeszcze kilka miesięcy temu była tam największą krajową spółką. Po premierze"Cyberpunka" spadła jednak o kilka miejsc, a jej wycena stopniała o niemal 20 mld zł. 

 

W Polsce działa ponad 400 firm zajmujących się grami, jednak jest mało prawdopodobne, że zawirowania wokół „Cyberpunka" zaszkodzą sektorowi - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Zobacz także

  • Gry wideo. Zdj. ilustracyjne. Fot. Gorodenkoff/Adobe Stock
    Gry wideo. Zdj. ilustracyjne. Fot. Gorodenkoff/Adobe Stock

    Czy gry wideo szkodzą? Najnowsze badania wskazują na coś zupełnie innego

  • Gra komputerowa. Fot. Framestock/Adobe Stock
    Gra komputerowa. Fot. Framestock/Adobe Stock

    Czas grania w gry komputerowe w czasie pandemii wzrósł tylko nieznacznie - oceniają polscy naukowcy

  • Business Wire/Xsolla
    Business Wire/Xsolla

    Premiera innowacyjnych rozwiązań Xsolla do handlu grami podczas GDC 2025

  • Business Wire/Xsolla
    Business Wire/Xsolla

    Sieć partnerska Xsolla zwiększa komfort użytkowania sieci przez wydawców i twórców w zakresie marketingu dzięki nowym funkcjom i wglądowi w dane

Serwisy ogólnodostępne PAP