O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Spotify i Universal Music Group ogłaszają zawarcie globalnej wieloletniej umowy licencyjnej

SZTOKHOLM I SANTA MONICA, Kalifornia -- (BUSINESS WIRE) -- Spotify (NYSE: SPOT), najpopularniejszy na świecie muzyczny serwis streamingowy, oraz Universal Music Group (UMG), światowy lider w branży rozrywki muzycznej, ogłosiły dzisiaj zawarcie nowej, wieloletniej globalnej umowy licencyjnej, która będzie stanowić dalsze etap działań spółek zmierzających do oferowania przełomowych nowych funkcji, które przyniosą korzyści artystom i niezapomniane wrażenia fanom muzyki.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20200722005444/en/

Dzięki nowej umowie spółki wspólnie zajmujące czołową pozycję w branży wzmocnią swoje partnerstwo, potwierdzając wspólne zobowiązanie do dalszego rozwoju muzyki, zapewniania głębszych doświadczeń związanych z odkrywaniem muzyki i współpracę nad nowoczesnymi kampaniami marketingowymi w ramach platformy Spotify. Ponadto, jako najbardziej innowacyjna spółka z branży muzycznej i jeden z najwcześniejszych promotorów działalności Spotfy, UMG wzmocni swoją czołową rolę podmiotu, który wcześnie zajął się wdrażaniem produktów przyszłości, i zapewni wartościowe informacje zwrotne dla zespołu Spotify ds. rozwoju.

Daniel Ek, prezes i dyrektor generalny Spotify, stwierdził: „Począwszy od wczesnych eksperymentów z Marquee, po testowanie nowych rozwiązań, takich jak Canvas, Universal Music Group była ważnym partnerem wspierającym opracowanie naszych narzędzi marketingowych. Dzisiejsze ogłoszenie pozwoli nam na dalszy rozwój innowacji na wczesnym etapie i dodatkowe wzmocnienie naszego partnerstwa i wspólnej wizji, aby pomagać artystom na wszystkich szczeblach kariery. Celem naszej strategii rynkowej pozostaje wykorzystanie zdolności Spotify do łączenia artystów z fanami na niespotykaną dotychczas skalę i tworzenie nowych możliwości dla branży. Wspólnie zamierzamy reinwestować w artystów i tworzyć nowe narzędzia i oferty dla twórców z całego świata”.

Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group, powiedział: „Dzięki tej umowie UMG i Spotify są jeszcze silniej zjednoczone w swoim zaangażowaniu w cel, jakim jest pomyślność całej branży muzycznej i docieranie do nowych odbiorców na całym świecie. Biorąc pod uwagę nasze zaangażowanie na rzecz innowacji i wczesnego wdrażania technologii muzycznych oraz przywództwo Spotify w opracowywaniu narzędzi, które wyprzedzają swoje czasy, nowe partnerstwo zapewni artystom nowe, obiecujące możliwości nawiązywania kontaktu z fanami w ramach stale rozwijającej się platformy Spotify. Działając wspólnie, nasze zespoły rozszerzą i przyspieszą współpracę, aby realizować inicjatywy powstałe z myślą o artystach, strategiczne kampanie marketingowe i nowe oferty zapewniające ekscytujące nowe doznania fanom na całym świecie”.

Spotify Technology S.A.

Premiera Spotify w 2008 r. nieodwracalnie zmieniła sposób, w jaki słuchamy muzyki. Naszą misją jest wykorzystanie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez zapewnienie milionom twórczych artystów możliwości czerpania zysków z ich utworów i miliardom fanów możliwości czerpania przyjemności i inspiracji z tych utworów. Wszystkie nasze działania napędzane są miłością do muzyki i podcastów.

Odkrywaj ponad 50 milionów utworów, zarządzaj i dziel się utworami, w tym ponad milionem podcastów, nieodpłatnie lub w ramach subskrypcji Spotify Premium, zapewniającej dostęp do unikatowych funkcji muzycznych, obejmujących lepszą jakość dźwięku i słuchanie muzyki na żądanie, offline i bez reklam.

Obecnie jesteśmy najpopularniejszym na świecie muzycznym serwisem streamingowym, z ponad 286 milionami użytkowników, w tym 130 milionami subskrybentów Spotify Premium w 92 krajach świata.

Informacje o ważnych wydarzeniach z życia firmy są publikowane w zakładkach Inwestorzy i For the Record, jak również w mediach społecznościowych wyszczególnionych w zakładce „Zasoby - media społecznościowe” na stronie Inwestorzy. W celu uzyskania dodatkowych informacji, materiałów multimedialnych lub skontaktowania się z naszym zespołem prasowym wejdź na stronę https://newsroom.spotify.com/.

Universal Music Group

Universal Music Group (UMG) jest światowym liderem w zakresie rozrywki muzycznej. W skład przedsiębiorstwa wchodzi szeroki zakres firm zajmujących się nagraniami, publikacją muzyki oraz sprzedażą produktów i treści audiowizualnych w ponad 60 krajach. Mając do dyspozycji najbardziej wyczerpujący katalog nagrań i utworów we wszystkich gatunkach, UMG znajduje i promuje artystów i producentów oraz zajmuje się dystrybucją cieszących się dobrymi opiniami krytyków i przynoszących zyski utworów. Z zaangażowaniem na rzecz wartości artystycznej, innowacyjności i przedsiębiorczości, UMG wspiera tworzenie usług, platform i modeli biznesowych w celu oferowania większych możliwości artystycznych i handlowych na potrzeby artystów i tworzenia nowych doświadczeń dla fanów. Universal Music Group jest spółką Vivendi. 

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200722005444/en/

Źródło: Spotify Technology S.A.

KONTAKT:

Prasa

Spotify

Chris Macowski

e-mail: cmacowski@spotify.com

tel. +1-347-429-3396

-

Universal Music Group

Andy Fixmer

e-mail: andy.fixmer@umusic.com

tel. +1-310-865-0132

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Business Wire

Serwisy ogólnodostępne PAP